MSÜ (Milli Savunma Üniversitesi) sınavının ilk aşaması gerçekleştikten sonra adaylar dört gözle sınav sonuçlarının açıklanmasını bekliyor. Peki MSÜ sınav sonuçları ne zaman açıklanacak? MSÜ tercih işlemi nasıl olacak? Tüm cevaplar haberimizde
MSÜ SONUÇLARI AÇIKLANDI
7 Nisan'da gerçekleştirilen MSÜ sınavının sonuçları açıklandı. Sonucuzu öğrenmek için https://sonuc.osym.gov.tr/ adresini tıklayınız.
Adaylar sınav sonuçlarını ÖSYM'nin https://sonuc.osym.gov.tr internet adresi üzerinden T.C. Kimlik numaraları ve şifrelerini girerek öğrenebilecekler.
Adaylar sınav sonuçlarını; T.C. Kimlik Numarası ve şifreleri ile ÖSYM’nin https://sonuc.osym.gov.tr internet adresinden ve mobil uygulamalarından öğrenebileceklerdir. Adaylara sonuç belgesi gönderilmeyecektir. İnternet sayfasında ilan edilen sonuç bilgileri adaylara tebliğ hükmündedir.
ÖSYM, adaylara yönelik sınav sonuç belgelerinin doğrulanmasını sağlamak üzere “Sonuç Belgesi Kontrol Sistemi” işlemini hizmete sunmuştur. Bu amaçla kullanılmak üzere Sınav Sonuç Belgelerinin en alt kısmına, sistem tarafından rastgele üretilmiş bir “Sonuç Belgesi Kontrol Kodu” basılmaktadır. Söz konusu işleme https://sonuc.osym.gov.tr üzerinde Sonuç Belgesi Kontrol Sistemisayfasından ulaşılmaktadır.
MSÜ PUAN HESAPLAMA NASIL YAPILIR?
MSÜ sınavına girecek olan adaylar sınav sonucunda puanlarını hesaplamak istiyor. Sınav sonucunda başarılı notu alan kişiler tercih yapmaya hak kazanacak. ÖSYM tarafından yapılacak olan MSÜ puanları diğer sınavlarda olduğu gibi net üzerinden hesaplanacak. Sınavda 4 yanlış 1 doğruyu götürecek. Ortalama ve standart sapma uygulanan MSÜ sınavında alınan ham puanlar değerlendiriliyor. Ortalama 50 standart sapma ise 10 puan üzerinden yapılıyor.
MSÜ SINAVINA KAÇ KİŞİ GİRDİ?
Halis Aygün, yaptığı açıklamada, bu yıl üçüncüsü gerçekleştirilecek Milli Savunma Üniversitesi Askeri Öğrenci Aday Belirleme Sınavı'nın (2020-MSÜ) 81 ildeki 94 sınav merkezinde gerçekleştirileceğini ve sınava 451 bin adayın gireceğini ifade etti..
MSÜ BARAJ PUANI KAÇ?
Milli Savunma Üniversitesi MSÜ baraj puanı, sonuçların açıklanmasının ardından en çok araştırılanlar arasında yer alıyor. Baraj puanları ise tercih kılavuzunun yayınlanmasıyla birlikte belli olacak. Yani henüz MSÜ baraj puanları bilinmiyor.
MSÜ BAŞVURULARI NASIL YAPILDI?
Sınava katılmak isteyen adaylar, 2020-MSÜ Kılavuzu ile Aday Başvuru Formuna başvuru süresi içinde ÖSYM’nin http://www.osym.gov.trinternetadresinden erişebileceklerdir. Kılavuz dağıtımı ve satışı yapılmayacaktır.
Adaylar, başvurularını elektronik ortamda ÖSYM Başvuru Merkezleri aracılığıyla veya bireysel olarak internetaracılığıyla (ÖSYM’nin https://ais.osym.gov.trinternet adresinden) yapacaklardır. ÖSYM Aday İşlemleri Sistemindegeçerli bir fotoğrafı (*) bulunmayanadaylar başvurularını, istedikleri bir başvuru merkezinden yapacaklardır. Başvuru Merkezleri, ÖSYM Sınav Koordinatörlükleri ile ÖSYM Sınav Koordinatörlükleri yetkisindeki başvuru merkezlerinden oluşacaktır. Başvuru merkezleri ÖSYM'nin http://www.osym.gov.trinternet adresinden yayınlanacaktır. Tüm Başvuru Merkezleri başvuruları, resmi iş gününde ve resmi iş saatleri içinde alacaklardır. Başvuru merkezlerinde başvuru yapılabilmesi için adayın başvuru merkezine şahsen gitmesi zorunludur.
ÖSYM Aday İşlemleri Sisteminde geçerli bir fotoğrafı (*) bulunanadaylar, başvurularını, bireysel olarak internetaracılığıyla (ÖSYM’nin https://ais.osym.gov.trinternet adresinden T.C. Kimlik Numaraları ve aday şifreleri ile) veyadiledikleri bir Başvuru Merkezinde yapacaklardır.
* Geçerli fotoğraf: Son 50 ay içerisinde herhangi bir başvuru merkezinden çekilmiş ve ÖSYM tarafından reddedilmemiş fotoğraflar geçerli fotoğraftır.
Adayların,Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) e-Okul sistemindenelektronik ortamda alınan ortaöğretimbilgileribaşvuru ekranına yansıtılacaktır. Bu bilgilerinde güncelleme gerekenadaylardan;
Son sınıf öğrencileri kendi okullarına,
Mezun adaylar ise İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerinebaşvurarak,MEB e-Okul sisteminde mevcut bilgilerinin güncellenmesini sağlayacaklardır. MEB e-Okul sistemindeki bilgilerin güncellenmeişleminin sınava başvuru süresinden sonra tamamlanabileceği durumlarda adaylar, sınava mevcut bilgileriyle başvuru yapabileceklerdir.
MEB e-Okul sistemi dışında kalan ortaöğretim kurumunda (MEB’e bağlı olmayan yurt dışı okullar, KKTC ortaöğretim kurumları)öğrenim gören/mezun olan adaylardan ÖSYM arşivinde de eğitim bilgisi bulunmayanlar veya ÖSYM arşivindeki eğitim bilgilerinde düzeltme/değişiklik bulunanların bu bilgileri, ÖSYM başvuru merkezlerince başvuru esnasında değiştirilebilecek/düzeltilebilecektir. Başvuru tamamlandıktan sonra bu bilgilerde değişiklik yapılamayacaktır. Eğitim bilgisiekleme/düzeltme/değişiklik vb. amaçlı ÖSYM’yegönderilen dilekçeler,mezuniyet/öğrenim durumu belgeleri, Merkezimizce işleme alınmayacaktır.
Başvurusunu bir başvuru merkezinden yapacak adaylar, ÖSYM’nin internet adresinden edinecekleri Aday Başvuru Formunu (Sınava başvuru tarihlerinde yayımlanacaktır.) doldurmuş olarak ÖSYM Başvuru Merkezlerine şahsen başvuracaklardır. Bir Başvuru Merkezinden başvuracak adayların başvurularını yaparken, doldurulmuş Aday Başvuru Formu ile birlikte aşağıdaki kimlik belgelerinden birinin aslını yanlarında bulundurmaları zorunludur:
Nüfus cüzdanı
T.C. Kimlik Kartı
Geçerlilik süresi dolmamış pasaport
Nüfus cüzdanında soğuk damga basılı olmalı, adayın sınav görevlilerince kolaylıkla tanınmasını sağlayacak güncel bir fotoğrafı ve T.C. Kimlik Numarası bulunmalı, pasaportun süresi geçerli olmalıdır. Üzerinde soğuk damga, güncel bir fotoğraf veya T.C. Kimlik Numarası bulunmayan nüfus cüzdanları (T.C.Kimlik numarası elle veya daktilo ile sonradan yazılmış veya ilave edilmiş olmamalıdır.) ile geçerlilik süresi bitmiş pasaportlar kabul edilmeyecektir.Nüfus cüzdanında fotoğrafın olmasızorunludur. Nüfus cüzdanında fotoğraf olmayan adayların başvurusu kabul edilmeyecektir.
MEB e-Okul sisteminde veya ÖSYM Aday İşlemleri Sisteminde ortaöğretim bilgisi bulunmayan KKTC, yurt dışıokul mezunlarının eğitim bilgilerinin sisteme kaydedilebilmesi için başvuru merkezine giderken öğrenim belgesi, diploma/mezuniyet vb. belgelerinin onaylı bir örneğini de yanlarında bulundurmaları gerekmektedir. Bu bilgilerinde ekleme/değişiklik olan adayların, Aday Başvuru Formu ekinde belgelerinin onaylı örneğini başvuru merkezi görevlisine teslim etmeleri gerekmektedir.
Belgeler, teslim alındığı tarihten itibaren en az 1 takvim yılı başvuru merkezlerindesaklanacak, ÖSYM tarafından talep edildiğinde başvuru merkezince ÖSYM’ye gönderilecektir.Belgelerin asılları ÖSYM’ye gönderilmemeli, ÖSYM Sınav Koordinatörlüklerine ve diğer başvuru merkezlerine de teslim edilmemelidir. Başvuru merkezi görevlisi tarafından adayın Aday Başvuru Formundaki bilgileri ile birlikte web kamerayla alınacak fotoğrafı da elektronik ortama aktarılacaktır (ÖSYM kayıtlarında geçerli bir fotoğrafı bulunanadayların fotoğraflarının çekilmesi sistem tarafından engellenmektedir.).
Fotoğraf, adayın fiziksel olarak tanınmasını sağlayacak nitelikte olmalıdır. Başvuru merkezi görevlisi adayın bilgilerini ve fotoğrafını elektronik ortama aktardıktan sonra yazıcıdan alacağı Aday Başvuru Kayıt Bilgileriformunu kontrol etmesi için adaya verecektir. Bu aşamadan sonra kişisel bilgilerin doğruluğundan aday sorumlu olacaktır. Aday belgeyi kontrol edecek, bilgiler doğru ise imzalayacak ve imzalı belgeyi onaylaması için görevliye geri verecektir. Belge üzerindeki onay kodu sisteme girildikten sonra başvuru işlemi yapılmış olacaktır. Onay kodu sisteme girilmeyen durumlarda başvuru işlemi geçersizdir ve sorumluluk adaya aittir.
Adaylar, başvuru merkezine Başvuru Hizmeti Ücreti ödeyeceklerdir.
Adaylar, başvuru bilgilerini,ÖSYM’nin https://ais.osym.gov.trinternetadresinden kontrol etmeli ve sınavın diğer aşamalarında gerekebileceğinden aday başvuru kayıt bilgilerinin bir dökümünü edinerek özenle saklamalıdır.
ÖSYM’nin https://ais.osym.gov.trinternetadresinden bireysel olarak internetaracılığıyla başvuru işlemi yapan adayların başvuru ekranında “Başvuru İşlemi ÖSYM’ye Bildirilmiştir.” açıklamasını mutlaka görmeleri,süresi içinde sınav ücretini yatırmalarıve aday başvuru kayıt bilgilerinin bir dökümünü yazıcıdan alarak, başvurunun diğer aşamalarında gerekebileceğinden özenle saklamaları gerekmektedir.
Posta yoluyla başvuru alınmayacak, elden yapılmak istenen başvurular kabul edilmeyecektir. Sadece elektronik ortamda yapılan başvurular geçerli olacaktır.
ÖSYM tarafından yapılan; başvuruların alınması, sınavın uygulanması, güvenlik önlemleri, sınav ücretinin yatırılması, sonuçlara itiraz vb. konulardaki sınav ile ilgili güncel gelişmeler, ÖSYM tarafından adaylara duyurulacaktır.
MSÜ SINAV ÜCRETİ NEREYE YATIRILDI?
Adaylar, başvurularınıyaptıktan sonra sınav ücretini yatırarak başvurularını tamamlayacaklardır. Adaylar kılavuzun son sayfasında belirtilen bankalardan birine veya ÖSYM’nin internet sayfasında e-İŞLEMLER’de yer alan “ÖDEMELER” alanından kredi kartı/banka kartı ile başvuru süresi içinde sınavücretini yatıracaklardır. Bankaya giderek ücret yatırmak isteyen adayların banka görevlisine başvuruda bildirdikleri T.C. kimlik numarasını ve sınav ücretini yatıracağını bildirmesi, bankadan aldıkları dekont üzerindeki T.C. Kimlik Numarası, adı, soyadı ve sınav adı bilgisini kontrol etmeleri ve dekontu saklamaları gerekir. Adaylar isterlerse banka şubelerine gitmeden internet bankacılığı aracılığıyla da bankaya ücret yatırabilirler.
Sınav ücreti ödeme işlemleri, bankadan ödeme yapacak olan adaylar için mesai saati bitiminde, ÖSYM’nin internet sayfasında yer alan “ÖDEMELER” alanından kredi kartı/banka kartı ile ödeme yapacak olan adaylar için saat 23.59’da sona erecektir.
Yurt dışından başvuru yapacak adaylar aynı ücretleri, başvuru süresi içinde ÖSYM’nin internet sayfasında yer alan “ÖDEMELER” alanından kredi kartı/banka kartı ile TL olarak yatıracaktır.
Başvurusunu yapmayan, başvuru koşullarını taşımayan, başvuru koşullarını taşımadığı hâlde sınav ücretini yatıran, başvurusu geçersiz sayılan, birden fazla sınav ücreti yatıran, sınava girmeyen veya giremeyen, sınava alınmayan veya sınavdan çıkarılan, sınavda başarı sağlayamayan veya sınavı geçersiz sayılan, ücret gerektirmeyen bir işlem için ücret yatıran, sıralamaya giremeyen, aynı işlem için birden fazla ödeme yapan adayların ödedikleri ücretler geri verilmez
DİKKAT:Başvuru bilgileri sisteme kaydedilen adaylar, sınav ücretini süresi içinde yatırarak başvurularını tamamlayacaklardır. Başvuru bilgilerinin sisteme girişi yapıldığı halde sınav ücretini süresi içinde yatırmayanlar ile geç başvuru gününde bankalardan ücret ödemesi yapan adayların başvuruları tamamlanmamış olacağından sisteme girilmiş olan başvuru bilgileri silinecek, başvuru kayıt bilgileri iptal edilecek, bina/salon atamaları yapılmayacakvebu adaylar için Sınava Giriş Belgesi de düzenlenmeyecektir (Aday Başvuru Formunun 26. ŞEHİT EŞ/ÇOCUĞU VEYA GAZİ/GAZİ EŞ/ÇOCUĞU OLMA DURUMU bilgi alanındaki seçeneklerden herhangi birini işaretleyen ve bu bilgisi ilgilikurumlartarafından onaylanan adaylar hariç).
KKTC’den başvuran adaylar, başvuru yapma ve ücret yatırma işlemlerini yurt içinden başvuran adaylarda olduğu gibi kılavuzdaki kurallar doğrultusunda yapacaklardır. Başvuru süresi içinde yapılmayan başvurularile ÖSYM'ye postayla gönderilen veyaelden verilmek istenen belgeler kabul edilmeyecektir.
MSÜ SINAVINDA HANGİ DERSLERDEN SORULDU?
Sınavda adaylara, ortaöğretim düzeyinde,beş seçenekli çoktan seçmeli 120 sorudan oluşan bir test uygulanacaktır. Test;tek kitapçık halindeadaylara verilecek, adaylar cevaplarını cevap kâğıdına işaretleyeceklerdir.Testin alt testleri ve soru sayıları aşağıdaki gibi olacaktır:
Türkçe (40 soru)
Sosyal BilimlerTarih (5 soru)
Coğrafya (5 soru)
Felsefe (5 soru)
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi (veya ilave Felsefe soruları) (5 soru)
Temel Matematik (40 soru)
Fen Bilimleri Fizik (7 soru)
Kimya (7 soru)
Biyoloji (6soru)
MSÜ SINAV DEĞERLENDİRMESİ NASIL OLUR?
Adaylar, soruların cevaplarını optik okumaya elverişli cevap kâğıtlarına işaretleyecekler, cevap kâğıtları ÖSYM’de optik okuyucu ile okunacak ve bilgisayarortamında değerlendirilecektir.
Cevaplar, her alt test için ayrı ayrı değerlendirmeye alınacaktır. Adayların, alt testlerin her biri için birer standart puanı hesaplanacaktır. Standart puanların hesaplanmasında şu yol izlenecektir:
-Her adayın, testlereverdiği doğru ve yanlış cevapların sayısı belirlenecektir. Doğru cevap sayısından yanlış cevap sayısının dörtte biri çıkarılarak adayın ilgili alt testten almış olduğu ham puan bulunacaktır.
-Tüm adayların ilgili testten aldıkları ham puanlar kullanılarak o testin ortalama ve standart sapması bulunacaktır. Bu ortalama ve standart sapma kullanılarak tüm adaylar için ortalaması 50, standart sapması 10 olan standart puanlar hesaplanacaktır.
-Hesaplanan standart puanlar ve aşağıdaki Tablo’daki ağırlıklarkullanılarak adayların ağırlıklı puanları hesaplanacaktır. Ağırlıklı puanlarının hesaplanabilmesi için adayların Temel Matematik veya Türkçe 17testlerinin en azbirinden 0,5 veya daha fazla ham puan almış olmaları gerekir. Yalnızca bu koşulları sağlayan adaylar için ağırlıklı puanlar hesaplanacaktır
.-Ağırlıklı puanlar kendi içinde en küçüğü 100, en büyüğü 500 olan puanlara dönüştürülerek adayların MSÜ-SAYISAL (SA), MSÜ-EŞİT AĞIRLIK (EA),MSÜ-SÖZEL (SÖ), MSÜ-GENEL (GN) puanları oluşturulacaktır.
Ortaöğretim kurumlarında, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersini almak zorunda olmayan veya farklı müfredat ile alan öğrenciler (İmam Hatip Okulları öğrencileri/mezunları hariç), Sosyal Bilimler alanında yer alan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi sorularından muaf tutulacaktır. Bu öğrenciler, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi soruları yerine Felsefe alanındakiilave 5 soruyucevaplandıracaklardır. Bu doğrultuda; Sosyal Bilimler alanında toplam 25 soru bulunacaktır. Cevap kâğıdında bu test ile ilgili alanda 25 cevap alanı bulunacaktır. Tüm adaylar, ilk 15 sorunun tamamından sorumlu olacaklardır.
Aday Başvuru Formunun “SOSYAL BİLİMLERTESTİNDE DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ SORULARINI VEYA İLAVE FELSEFE SORULARINI CEVAPLANDIRMA DURUMU” bilgi alanında;
“1-Ortaöğretimde zorunlu Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi aldım.”seçeneğini işaretleyen adaylar; Sosyal BilimlerTestininilk 20 sorusunu cevaplandırmakla yükümlüdür. Bu durumdaki adaylar 21., 22., 23., 24. ve 25. sorularda yer alan felsefesorularını cevaplandırmayacakve cevap kâğıdının ilgili alanında herhangi bir işaretleme yapmayacaklardır. Bu alanlarda işaretleme yapmış olsalar bile bu cevapları değerlendirmeye alınmayacaktır.
“2-Ortaöğretimde zorunlu Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi almadım.”seçeneğini işaretleyen adaylar ise; Sosyal Bilimler Testininilk 15 sorusunu cevaplandırdıktan sonra aynı testin 21., 22., 23., 24. ve 25. sorularda yer alan felsefe sorularını cevaplandıracaklardır. Bu durumdaki adaylar, soru kitapçığındaki 16., 17., 18., 19. ve 20. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi sorularını cevaplandırmayacakve cevap kâğıdının ilgili alanında herhangi bir işaretleme yapmayacaklardır. Bu alanlarda işaretleme yapmış olsalar bile bu cevapları değerlendirmeye alınmayacaktır.
Sınavdan sonra ÖSYM Başkanlığı veya yargı mercileri tarafından iptaline karar verilen sorular değerlendirme dışı bırakılarak geçerli soruların puan değerinin yeniden saptanması suretiyle puanlama yapılacaktır.Yapılacak değerlendirme sonucu; adaylar en yüksek puandan başlanarak başarı sırasına konulacaktır.