Ortaca Belediye Başkanı Hasan Karaçelik, belediyenin çalışmaları ve projeleri hakkında açıklamalarda bulundu.
Başkan Karaçelik, yaptığı açıklamalarda, geçtiğimiz dönemde kanalizasyon, arıtma tesisi projesini ve asfalt şantiyesi kurulumunu tamamladıklarını hatırlattı.
İlçenin çehresini ve algısını değiştirecek projeler hazırladıklarını belirten Karaçelik, 2019 seçimleri için yeniden aday olduğunu vurgulayarak; "Büyükşehir, Ortaca'ya ve bölgeye hitap eden büyük bir hal yapmak istiyor. Karaburun Mahallesinde, Üniversitenin karşısında Büyükşehir'in 60 dönüme yakın yeri var. Üreticiye daha yakın olması ve sıfırdan başlayacağı için halin oraya yapılması uygun görüldü. Şimdi imar planı değişikliği yapılıyor. Hal oraya alınacak. Garajda şuan ki halin yerine alınacak. Garajın olduğu yere ise Ortaca Belediyesinin mülkiyetinde olan giysi Pazar yerini de kapsayacak şekilde 2 katlı otopark, Muğla mimarisine uygun dükkanlar ve çeşitli etkinlik alanları yapılması düşünüldü. Sebze ve giysi Pazar yeri olarak kullanabilmek için fizibilite çalışması yapıyoruz. Planlama çalışmaları 2019'da yapılacak, gelecek dönem için prestij projelerimizden birisi bu proje" diye konuştu.
Sarıgerme'ye 2 Milyonluk yatırım
Sarıgerme Mahallesi için hazırladıkları günübirlik tesis projesinin onaylandığına değinen Başkan Karaçelik; "Maddi gücümüze göre yapabilmek için çalışma içerisindeyiz. Aynı zamanda Sarıgerme esnafımız turizmden maalesef hak ettiği değeri almış durumda değil. Şimdi yaklaşık 2 milyonluk bir yatırımla Sarıgerme caddesini bir cazibe merkezi haline getirerek, bölgedeki misafirlerimizi oraya da çekmenin planlaması içerisindeyiz. Önümüzdeki dönem için bu projeler üzerinde yoğunlaştık. Bunları yaptığımız zaman Ortaca'nın çehresini ve algısını değiştireceğimizi düşünüyorum" şeklinde konuştu.
"Yerel yönetim yasasında değişiklik bekliyoruz"
Muğla'nın, 4 yıldır Büyükşehir yasası ile yönetildiğini anlatan Karaçelik, yasaya en başından bu yana karşı çıktıklarını ve ilin fiziki koşullarına uygun olmadığını söyledi.
Belirledikleri hizmetleri daha rahat götürebilme amacında olduklarını dile getiren Başkan Karaçelik; "Biz hizmet alanlarımızın genişleyeceğini, iller bankasından gelen katkı paylarımızın hizmet götüreceğimiz alanlardaki nüfusla orantılı olarak artacağını düşünüyorduk. Rahatlıkla mutat hizmetlerimizi yürütürüz diye düşünüyorduk. Maalesef yasa bizim dediğimiz gibi çıkmadı, inanın bazen geçen dönem ilçe belediyesi olarak aldığımız aylık katkı paylarını alamıyoruz. Tabi şunu da ifade etmem gerekiyor Büyükşehir 4 yıldır Ortaca'ya büyük yatırımlar yaptı. Çok ciddi rakamlar ile yatırımlar yapıldı. Biz yerel yönetim yasasında bir değişiklik bekliyoruz. İlçe belediyelerinin paylarının biraz daha yükselmesini umuyoruz" ifadelerini kullandı.
"Ruhsatlandırma sürecinin daha kısa sürede bitirilmesini sağlayacağız"
İnşaat yapan vatandaşların projelerini sezon yaklaşırken değil de daha önceden hazırlayıp belediyeye getirmelerinin çok önemli olduğunu aktaran Karaçelik; "Gecikmelerden doğan sıkışıklıklar yaşanıyor. Ruhsatlanma sürecinin uzun sürdüğünün farkında olduğumuz için Fen İşlerinde yeni bir yapılanmaya gittik. Tekniker ve Mühendis arkadaşlarımızı ruhsat vermek ile görevlendirerek. Bundan sonra ruhsat işleminin daha kısa sürede bitirilmesini sağlayacağız" dedi.
"Dalyan Kanalı'nın tekne kirliliğinden arındırılması gerekiyor"
Deniz ve kara taşımacılığının, Büyükşehir yasası ile tamamen Büyükşehir'in uhdesine geçtiğini belirten Ortaca Belediye Başkanı Hasan Karaçelik; "Yasaya ve bu konuda net görüşler olmasına rağmen Dalyan Kanalı'nın yönetimi Büyükşehir'e devredilmedi. Bu konuda Danıştay'ın ve yerel idare mahkemelerinin kesin kararları var. Muğla Büyükşenir Belediye Başkanımız Osman Gürün, bizimde katıldığımız muhtarlarla yapılan toplantıda, bu konuda beklemede olduklarını ve gereken yapılmadığı takdirde adım atacaklarını söyledi. Eğer kanal idaresi Büyükşehir'e geçerse somutlaşacak projeleri var. Dalyan'da büyük bir tekne kirliliği var. Misafirlerimiz kanala geliyor, tekneyi görüyor. Mutlaka yüzer iskelenin yapılması gerekiyor. Kanalın tekne kirliliğinden arındırılması gerekiyor. İkincisi, sintine merkezinin faaliyeti geçirilmesi gerekiyor. Üçüncüsü, orta ve uzun vadeli olarak projeler var, tekneleri nasıl dizayn ederiz. Kredi ve hibe yolu ile bu tekneleri elektrikli yada güneş enerjili teknelere dönüştürebilir miyiz gibi, Dalyan'da kayıtlı yaklaşık 460 tekne var. Kanalın tekne kirliliğinden arındırılması gerekiyor" diyerek açıklamalarını sürdürdü.
"Ortaca turizminin en büyük engellerinden biri"
MUTTAŞ'ın Dalaman Havalimanına inen yolcuları Ortaca Otogarına bırakması konusunu MUTTAŞ'a ilettiklerini söyleyen Karaçelik, şunları kaydetti; "Ortaca turizminin en büyük engellerinden birisinin bu olduğunu söyledik. Bu ciddi bir sorun, karlılığa bakılmayacak sosyal bir sorun. Uçak saatlerine göre mutlaka bir çalışma yapılması gerektiğini söyledik. Dalyan ciddi potansiyeli olan bir yer. Uçak saatleri ile entegre minibüsler ile bu işin yapılması gerekiyor. Bu sene bir düzenleme yapmalarını bekliyoruz."