Meslek Bilgileri | |
Meslek Kodu : 4229.06 | |
Meslek Adı : Otomotiv Servis Danışmanı | |
Grup Bilgileri | |
M. Ana Grubu : Büro Hizmetlerinde Çalışan Elemanlar | |
M. Alt Ana Grubu : Müşteri Hizmetlerinde Çalışan Elemanlar | |
M. Grubu : Müşteri Danışma Elemanları | |
M. Birim Grubu : Başka Yerde Sınıflandırılmamış Müşteri Danışma Elemanları | |
Gereken Minimum Eğitim Düzeyi : İlköğretim | |
Meslek Detay Bilgileri | |
Meslek Tanımı nedir? | |
Servise gelen araçların kabulünün yapılması, onarım takibinin gerçekleştirilmesi ve müşterinin bilgilendirilmesi gibi işlemleri yürüten kişidir. | |
Görev ve İşlem Basamakları : |
Otomotiv Servis Danışmanı;işletmenin genel çalışma prensipleri doğrultusunda, araç, gereç ve ekipmanları etkin bir şekilde kullanarak, işçi sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma düzenlemelerine ve mesleğin verimlilik ve kalite gerekliliklerine uygun olarak:
- Müşteri ve servise en uygun gün ve saat belirlenerek randevu vermek,
- Gerektiğinde aracın alınıp ve istenilen yere teslim etmek,
- Servise gelen müşterileri güler yüzle karşılayarak aracın servise kabulünü yapmak,
- Araç şikâyetleri vb. bilgiler alınarak servis kabul formunu hazırlamak,
- Yapılacak işlemler hakkında müşteriyi bilgilendirmek,
- Müşteri şikâyetleri dışında çıkabilecek onarımlar için öncesinde müşteriyi bilgilendirmek,
- Müşteriyi bekleme salonuna almak,
- Araç şikâyetleri hakkında onarımı yapacak ilgili kişiyi bilgilendirmek, gerektiğinde yapılacak farklı işlemler için bilgi sahibi olmak ve müşteriyi bilgilendirmek,
- Onarımı tamamlanan araçları kontrol etmek, temizliğini yaptırmak,
- Onarımla ilgili faturanın hazırlanmasını sağlamak ve müşteriyi muhasebe birimine davet etmek,
- Müşterinin servis hizmetleri hakkındaki düşüncelerini ve onarımla ilgili şikayetlerini almak,
- Bilgisayar kayıtlarına göre araç bakım zamanı vb. bilgilere göre müşteriye hatırlatmak, vb. görev ve işlemleri yerine getirir.