Otoyol ve köprülerde dinamik fiyatlandırma: Anlık değişkenlik gösterebilecek
2021 Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programı'nın detaylarının kamuoyu ile paylaşılmasının ardından otoyol ve köprülerde uygulanması planlanan dinamik fiyatlandırma modeli dikkat çekti. Bu uygulama kapsamında, otoyol ve köprü fiyatlandırmalarının belli gün ve saatlerde değişkenlik gösterebileceği öğrenildi.
124
2021 Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programı'nın detayları kamuoyu ile paylaşılırken planda en çok dikkat çeken değişiklik, 2021 yılında otoyol ve köprülerde uygulanması planlanan 'dinamik fiyatlandırma' oldu.
224
Programda yer alan bilgiye göre; otoyol ve köprülerde "dinamik fiyatlandırma" modeline geçilecek.
324
Söz konusu modelde bazı gün ve saatlerde ücretli yolların fiyatları değişkenlik gösterebilecek.
424
2021 Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programı'nda otoyol ve köprü ücretlerine ilişkin "dinamik fiyatlandırma" düzenlemesine yer verildi.
524
Programa göre, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, 2021 yılı içerisinde otoyol ve köprü ücretlerinin anlık değişkenlik gösterebileceği "dinamik fiyatlandırma" ile ilgili çalışmalara başlayacak.
624
Barış Şimşek'in haberine göre, çalışmaya ilişkin raporda, "Otoyol ve köprülerde dinamik fiyatlandırma ile talep yönetimi sisteminin hayata geçirilmesi amacıyla çalışmalara başlanacak" ifadesi kullanıldı.
724
Ayrıca ulaştırma sisteminin sürdürülebilirliği ve mevcut altyapının verimliliğini teminen talep yönetimi benimsenerek, ulaştırma yatırımlarının verimlilik odağında rasyonelleştirileceği belirtildi.
824
Avrupa'da da uygulanan modelde, kullanıcıların talebi 7/24 özel yazılımlarla takip ediliyor.
924
Fiyatlandırma stratejisi de talebin yoğunluğu ya da azlığına göre değişebiliyor.
1024
Havayolu şirketlerinin de kullandığı yöntemle, işletmecinin zararına yol açmadan, daha az yoğun dönemlerde daha ucuza kullanılabilmesi amaçlanıyor.
1124
Öte yandan, ulaştırma sektöründeki projeler, ulaştırma sistemindeki ihtiyaç, trafik hacmi ilerleme ve ihale durumu gibi kriterler göz önünde bulundurularak öncelik ve verimlilik odağında gözden geçirilecek.
1224
Öncelik ve yapılabilirliğini kaybeden projeler sonlandırılacak.
1324
Programda ayrıca ülkemizde trafik güvenliğinin de öncelikli politikalar arasında yer aldığı belirtilerek bu kapsamda strateji belgesi oluşturulması ile eğitim ve denetim faaliyetlerine devam edildiği belirtildi.
1424
Programda aynı zamanda karayollarına ilişkin yapılacak çalışmalarla da ilgili kararlara yer verildi.
1524
Buna göre, karayolu ağında bakım ve onarım hizmetlerinin ağırlıklı olarak özel kesim marifetiyle performans esaslı sözleşmelerle yürütülmesi için gerekli hukuki ve kurumsal düzenlemelerle ilgili çalışmalar tamamlanacak.
1624
ÜCRETLİ KÖPRÜ VE OTOYALLAR
15 Temmuz Şehitler ve Fatih Sultan Mehmet Köprüleri
Osmangazi Köprüsü
1724
Yavuz Sultan Selim Köprüsü
KGM Anadolu Otoyolu (Çamlıca İstasyonu - Akıncı Kesimi)
1824
KGM İzmir - Çeşme Otoyolu
KGM İzmir - Aydın Otoyolu (Işıkkent - Aydın Batı Kesimi)
1924
KGM Çukurova Otoyolları (Adana Doğu Alın - Şanlıurfa Kesimi)
KGM Çukurova Otoyolları (Niğde- Mersin - Adana Batı Kesimi)
2024
KGM Avrupa Otoyolu (Mahmutbey - Edirne Kesimi)
Gebze - Orhangazi - İzmir (İzmit Körfez Geçişi ve Bağlantı Yolları dahil)