Peak Games Türkiye'de tam 41 kanalda aynı anda yayına girmesiyle tüm dikkatleri üzerine çekti. Dün akşam saatler 21:30'u gösterdiğinde televizyon kanallarında Peak Games reklamı yayınlandı. Peak Games; dün akşamki reklamından sonra Google'da en çok araştırılan konu başlıkları arasında yer alıyor. Çok konuşulan reklamın ardından şirketten son dakika açıklaması geldi. Peki PeakGames şirketi nedir? Peak Games reklamı neyi amaçlıyor? Peak Games reklamı çalıntı mı ? Kurucusu kim? Neden kaldırıldı?
Türkiye’de 41 televizyon kanalına aynı anda verdiği reklam tüm dikkatleri üzerine çeken Peak Games, aldığı son dakika kararı ile reklamlarını durdurdu.
Peak'in Audi'nin 2017 yılında yayınladığı reklamıyla hemen hemen aynı olan reklamıyla ilgili olarak Peak Games, Twitter üzerinden açıklama yaptı.
PEAK GAMES REKLAMLARINI NEDEN DURDURDU?
'HUKUKİ SÜRECİ BAŞLATTIK'
Açıklamada, "Reklam filmimizin özgün olmadığını, hepinizle aynı anda öğrendik. Karın ağrımızı ve üzüntümüzü tarif etmemiz imkansız. Yaratıcı işlerde fikirlerin özgün olması bizim için çok değerli, bu nedenle tüm reklamları durduruyoruz" denildi.
Peak'in Twitter hesabı üzerinden yaptığı açıklamada, reklamın ajansı Medina Turgul DDB ile ilgili olarak şu ifadeler kullanıldı: "Ajans'la 3 aylık tüm görüşmelerimiz kayıt altında. Sadece Türkiye değil, Ajans’ın bağlı olduğu network’e Amerika'da da hukuki süreci başlatarak sonucu sizlerle paylaşacağız."
İşte Peak Games'in o açıklaması:
PEAK GAMES NEDİR?
Peak, uluslararası alanda faaliyet gösteren yazılım şirketidir. Şirket özellikle mobil uygulama ve oyun geliştirme alanlarında çalışırken aynı zamanda nöro-dijital çalışmalar yapmaktadır.
Türkiye’den çıkmış en büyük dijital oyun şirketlerinden biri olan Peak Games‘in bir bölümü dünyanın en büyük oyun şirketlerinden Zynga tarafından satın alındı. Edinilen bilgilere göre satın alma 100 milyon dolarlık nakit karşılığında gerçekleşti ve anlaşma sadece Peak Games’in kart ve okey oyunları geliştiren bölümünü kapsıyor.
Söz konusu anlaşmaya göre Peak Games’in Spades Plus, Gin Rummy Plus ve Okey gibi oyunları Zynga’nın olacak. Toy Blast ve Toon Blast oyunları ise Peak Games’te kalacak ve şirket İstanbul merkezli bağımsız bir oyun şirketi olarak yoluna devam edecek.
Garip bir reklamı olan Peak bir anda en çok arananlara girdi. Twitter’dan da Peak hakkında ilginç yorumlar geldi.
Peak Games reklamı şöyle başlıyor;
"Uyan... Birlikte dünyayı değiştireceğiz. Ama önce tanışmalıyız. Şaka zannediyorsan kanalı değiştir, ciddiyetimizi anla."
"Kimiz biz? Biz bir takımız. İstanbul'dan. Teknolojikeri 300 milyondan fazla kişiye ulaşan bir takım. Dünyanın en büyük teknoloji şirketlerinden biriyiz..."
"Biz birilerini arıyoruz... Sıradanla yetinmeyenleri, DENEYENLERİ, Hatalarından utanmayanları, öğrenmeye aç olanları, 'benim vazifem değil' laflarından bıkanları, birinin lafını fikirle kesenleri, 'bu iş nasıl daha iyi yapılır' diye soranları,
ayakkabısına taş girse de koşmayı bırakmayanları, sevdiği çizgi film için sabah erkenden kalkanları, hayal edenleri, hayallerinin sınırlarını bilmeyenleri, 'iyi, mükkemmelin düşmanıdır' diyenleri, kendi güvenli dünyasından çıkmak isteyenleri, değişmeye cesaret edenleri, son teknolojileri sadece kullanmakla yetinmeyip o teknolojikeri geliştirmek isteyenleri arıyoruz.
"Seni sonuna kadar destekleyen bir ekibin olsun istiyorsan, bizi bul."
PEAK GAMES'İN ÇOK KONUŞULAN REKLAM FİLMİ
PEAK GAMES HAKKINDA DETAYLAR
Geçen yıl Türkiye’den çıkmış en büyük dijital oyun şirketlerinden biri olan Peak Games‘in bir bölümü dünyanın en büyük oyun şirketlerinden Zynga tarafından satın alınmıştı. Satın alma 100 milyon dolarlık nakit karşılığında gerçekleşmiş ve anlaşma sadece Peak Games’in kart ve okey oyunları geliştiren bölümünü kapsıyordu.
PEAK GAMES'İN RESMİ İNTERNET SAYFASI İÇİN TIKLAYIN
PEAK GAMES'İN SİTESİNDE YER ALAN İŞ İLANI DUYURUSU
Peak Games, internet sitesi üzerinden yayınladığı iş ilanı ile aradıkları çalışma arkadaşlarına dair detayları paylaştı. İlanda yer alan ifadeler şöyle:
"Hoş geldin!
Biz bir takımız, İstanbul’dan.
Yolculuğumuz 8 yıl önce, Türkiye’den dünyaya uzanan bir teknoloji şirketi olma hayaliyle başladı.
Takım olmayı ve gelişmeyi her türlü başarının önüne koyarak ilerledik. Dünyaya etki edecek ürün ve teknolojilerin ancak bu anlayışla yaratılacağına inandık.
Bugün, dünyanın en büyük mobil uygulama geliştiricilerinden biriyiz. Ürünlerimiz 193 ülkede, 300 milyondan fazla kişi tarafından kullanılıyor. Hayallerimiz ise bunun çok daha ötesinde.
Milyarlarca insanın hayatına dokunan teknolojiler geliştirmek ve dünyayı değiştirmek için takım arkadaşları arıyoruz.
İşte bu nedenle sana ulaşmak istedik. Bizim için tecrübelerinin değil, hayallerinin büyüklüğü önemli.
Seni sonuna kadar destekleyen bir ekibin olsun istiyorsan, tanışalım."
PEAK GAMES'İN OYUNLARI NE KADAR OYNANIYOR?
Peak Games’in Toy Blast oyunu ABD’nin en çok oynanan 10 oyunu arasında yer alıyor.
Geçtiğimiz Ağustos ayında oyuncuların beğenisine sunulan Toon Blast ise her ay ABD’de kazandığı 3 milyon yeni kullanıcıyla ABD’de en çok indirilen oyun olmayı başarmış.
Peak Games’in geliştirdiği oyunların dünya genelinde ulaştığı kişi sayısı 500 milyonu geçiyor.
Yüzde 99’unu yurtdışından elde ettiği cirosunun yüzde 70’lik kısmını ABD’deki gelirleri oluşturuyor.
Dünya genelinde 500 milyondan fazla kişinin mobil cihazında Peak Games ürünlerinden en az biri bulunuyor.
Gelir ve kullanıcı bazında mobil oyun pazarında ABD’de ilk 10’da yer alıyor.
Peak Games’in gelirlerinin yüzde 99’u yurtdışından, yüzde 70’i ABD’den.
Dünya genelinde mobil oyun pazarı büyüklüğü (2017): 46 milyar dolar. Bu rakam sadece ABD’de 13 milyar dolar.
PEAK, YENİ OYUNLAR VE TEKNOLOJİLER İÇİN EKİBİNİ GENİŞLETİYOR
Mobil oyunda dünyanın en büyüğü olma hedefini koruyan Peak, geliştirdiği yeni ürünlerle dünya genelinde ulaştığı kullanıcı sayısını yüz milyonlardan milyarlara yükseltmeyi amaçlıyor. İstanbul merkezli şirket, hem mobil oyun alanında hem de teknolojinin farklı alanlarındaki çalışmaları için yeni takım arkadaşları arıyor.
2010 yılında İstanbul’da kurulan ve mobil uygulama alanında dünyanın en büyük şirketlerinden biri olan Peak, ekibini genişletiyor. Şirket, ABD pazarında ilk beşte yer aldığı mobil oyun alanında büyümeye hızla devam ederken, yapay zeka ve yapay öğrenme alanlarında da dünya çapında yeni ürünler geliştiriyor. Yeni takım arkadaşları arayan Peak, mobil oyun ve yeni alanlarda teknolojiler geliştirerek dünyayı değiştirmek isteyenlere seslendiği bir insan kaynakları çalışması başlattı. Peak, bu çalışmanın ilk duyurusunu 18 Şubat Pazartesi gecesi 41 ulusal televizyon kanalında üç dakikadan uzun bir süre boyunca aynı anda gösterilen ve “Bize katıl, birlikte dünyayı değiştirelim” mesajını verdiği özel bir tanıtım filmiyle gerçekleştirdi. Tüm çalışmalarını İstanbul'da yürütmekte olan Peak'in ekibini ne kadar genişleteceği konusunda ise bir sınır yok.
Peak Strateji Direktörü Ömer İnönü, “Bizimle aynı hedefe koşacak, gerçek anlamıyla etki yaratacak işler yapmayı önemseyen herkesi arıyoruz. Ekibimize 100 kişi de katabiliriz 500 kişi de” diyerek şunları söyledi:
“Bugüne dek özellikle başta ABD olmak üzere, yurtdışı pazarları hedefledik. Rekabetin üst seviyede olduğu ABD’de, en çok gelir elde eden ve en çok oynanan oyunları geliştirerek mobil oyun alanında en büyük beş şirketten biri olduk. Dünyanın 193 ülkesinde 300 milyon insana dokunan küresel bir teknoloji şirketiyiz. Gurur duyduğumuz ekibimizle elde ettiğimiz başarılara yenilerini eklemek üzere, çok daha hızlı koşmaya hazırlanıyoruz.”
“MOBİL OYUNDA DÜNYA BİRİNCİSİ OLACAĞIZ”
Sidar Şahin’in Peak’i kurarken büyük bir hayalle yola çıktığını belirten Ömer İnönü, “İnsanların hayatına dokunan küresel bir teknoloji şirketi olma yolunda ilk büyük adımı mobil oyun alanında attık. Mobil oyunla ilgili çalışmalarımız artarak sürecek ve dünyanın en büyüğü olma doğrultusunda var gücümüzle koşmaya devam edeceğiz. Bu alandaki hedefimiz dünyanın bir numaralı şirketi olmak. Aynı zamanda teknolojinin farklı alanlarında da ürünler geliştirmeye odaklandık. Sekiz yıl içinde mobil oyunda kat ettiğimiz mesafenin ve gelişimin bir benzerini, adım attığımız yeni alanlarda da göstereceğimize inanıyoruz. Bugüne dek geliştirdiğimiz uygulamalarla dünya genelinde yüz milyonlarca kişinin hayatına dokunduk. Hayallerimiz bunun çok daha ötesinde. Milyarlarca insanın hayatına dokunmak istiyoruz” dedi.
“İNSANLA BÜYÜYEN BİR ŞİRKETİZ”
Peak İnsan Kaynakları Direktörü Eda Azaroğlu ise, “Ekibimizin büyümesinin devam edeceği yeni dönemde, bizimle birlikte sürekli ilerleyecek ve aynı hedefe koşacak yeni takım arkadaşlarına daha hızlı ulaşmak için bir çalışma başlattık. Biz insanla büyüyen bir şirketiz. Türkiye’de çok iyi yetişmiş, çok iyi değerlere sahip milyonlarca insan var ve etki yaratan işler yapmak istiyorlar. Peak’in kuruluş amacında da bu yatıyor: Güzel insanlara, bir takım olarak hayallerine koşmalarına yardımcı olacak bir şirket ortamı sağlamak. Bu yapıldığında, en imkansız görünen işlerin bile gerçekleşeceğine inanıyoruz. Bu inancın meyvelerini bugüne kadar topladık, toplamaya da devam edeceğiz” dedi.
"AUDİ REKLAMINDAN ESİNLENDİ" İDDİASI
Sosyal medyada da ses getiren "Peak" reklamının Alman otomobil devi Audi'nin 2017 yılında yayınladığı "Safety Code" reklamından esinlenerek yapıldığı iddia edildi. Konu ile ilgili iddiayı reklam ve pazarlama dünyasının önde gelen yayınlarından Marketing Türkiye, Twitter hesabından takipçileri ile paylaştı.