Son dakika haberi... CNN TÜRK ekranlarından yayımlanan 5N1K programına konuk olan Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk programın yapımcısı Kenan Taş tarafından kendisine yöneltilen soruları yanıtlayarak "Okulların hem açık hem de açık olmadığı bir durum söz konusu. Bu tarihsel olarak da çok ilginç bir dönem. Bu yoğunluk çocuklarımızın iyiliği için." dedi.
EĞİTİMDE SORUN VAR MI?
Programın yapımcısı Taş'ın eğitimde sorun olup olmadığına yönelik sorusuna cevaben sorunların elbette ortaya çıktığını belirten Bakan Selçuk, kendi işinin bu sorunların yaşanmamasını sağlamak ve çözmek olarak tanımladı.
Türkiye'nin uzaktan eğitim ile ilgili hazırlıkları bakımında çok net verilerle ortaya koyabildiklerini ifade eden Selçuk, "Bu konuda dünyadaki ilk 5 ülke için diyebiliriz. TV kurmak ve canlı ders yapabilmek, bunların sayısının yüksekliği gibi birçok parametrede birçok mesafe aldık. Genel tabloda çok mutlu olmadığımız bir durum var şundan dolayı; çocuklarımızın öğrencilerimizin okulda olmasını arzu ediyoruz. Yüz yüze eğitim bizim önceliğimiz ama daha öncelik tanıdığımız şey sağlık. Okulların en çok kapalı olduğu ülkeler arasında ilk 5’te yer alıyoruz. Biz çok kontrollü bir şekilde okulları açamaya çalışıyoruz." şeklinde konuştu.
OKULLAR KAPANACAK MI?
Tüm öğrenci ve velilerin merakla beklediği 'Okullar kapanacak mı?' sorusunu da yanıtlayan Bakan Selçuk, "Biz bu süreci aslında günlük hatta anlık olarak takip ediyoruz. Bizim risk haritasına bakıldığında hangi illerde hangi durumlarda hangi sınıflar açılmalı, kapanmalı elbette birtakım öngörülerimiz var. Tabii ki ilin durumu neyi gerektirirse öncelik sağlık dediğimiz için o ilin valiliği bu kararları alabilir. Gün gün hepimiz duyuyoruz.
Burada 'yerinde karar' kavramı çerçevesinde 'hangi illerde ne oluyor?' takip ediyoruz. Çocuklarımızın bazı kayıpları var. İlkokullardaki öğrenmeye ilişkin kayıpların daha yüksek olduğunu görüyoruz. İlkokulları ve köy okullarını açık tutmayı karar altına aldık. Sosyal duygusal becerilerle ilgili durum bizim açımızdan çok çok önemli." ifadelerine yer verdi.