İlçedeki amatör ve profesyonel spor kulüplerinin spor yönetimi konusunda eğitimi amacıyla düzenlenen Pendik Spor Akademisi Buluşmaları, önemli konukları ağırlamaya devam ediyor. Pendik Belediyesi ve Pendikspor işbirliğinde 4’üncüsü gerçekleşen programın seminer konuğu,Türkiye Voleybol Federasyonu Eski Başkanı olan Sportsnet Group Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Gülüm oldu. Pendik Sanayici ve İş Adamları Derneği (PESİAD)’da gerçekleştirilen “Spor Kulüpleri ve Sponsorluk” seminerine Pendik Belediye Başkanı Dr. Kenan Şahin, Başkan Yardımcıları Sami Divleli, Vahap Doğan, Süleyman Pergel ve İzzet Öztop, Pendikspor Başkanı Sami Bayram ile ilçedeki spor kulüplerinin başkan ve yöneticileri katıldı.
Ahmet Gülüm: “Pendik’te sportif anlamda büyük gelişme var.”
Ardından bir sunum gerçekleştiren Ahmet Gülüm, Pendik’te son yıllarda spor alanında gerçekleştirilen ilerlemenin farkında olduğunu ve bu amaçla Pendik’te böyle bir organizasyona daveti büyük bir keyifle kabul ettiğini belirterek, ilçeye birçok spor kompleksi kazandıran ve futbolun yanında farklı spor branşlarına, amatör spor kulüplerine sahip çıkan Pendik Belediye Başkanı Dr. Kenan Şahin’e teşekkür etti.
“Farklı spor branşlarına ilgi 5 kat arttı.”
Ülkemizde futboldan sonra en yaygın sporun voleybol olduğunu belirten Gülüm, bunun yanında basketbolun ve tenisin de çok yaygın olduğunu belirterek “Ülkemizde son yıllarda bu spor branşlarına olan ilgi 5 kat arttı” dedi. Ülkemizde spor deyince akla çok dar bir çerçeve geldiğini belirten Gülüm, oysa sporun bir endüstri olduğunu ve dünyada çok önemli bir bütçenin spor endüstrisi içerisinde döndüğünü belirterek çarpıcı rakamlar verdi.
“Spor, dünyada sağlıktan daha büyük bir endüstri.”
Dünya nüfusunun yüzde 70’inin bir spor dalıyla ilgili olduğunu belirten Gülüm, “Dünyada spor endüstrisinin bütçesi bir yılda toplam 1,6 trilyon dolar. Sağlık bütçesi ise 1,1 trilyon dolar. Yani spor bütçesi sağlıktan 500 milyar dolar daha büyük bir bütçe. Dünyada spor transferlerinde dönen sıcak para 500 milyar dolara yakın bir rakam. 52 milyar dolar toplam bilet hasılatları olarak görülüyor. Dünyadaki spor giyim sektöründe yılda 300 milyar dolarlık bir gelir dönüyor. Bunlar sporun ne kadar önemli bir endüstri olduğunun açık göstergesi” dedi.
Gülüm, markalar ve spor ilişkisine dikkat çekti
Markalar ve spor ilişkisi konusunda da bilgiler veren Gülüm, spor kulüplerinin markalarla olan ilişkisi sonucu elde edilen toplam reklam gelirlerinin 60 milyar doları bulduğunu belirterek, “Ülkemizde bu konuda bir kültür ve eğitim gerekiyor. Reklam gelirleri için markalarla olan ilişkiler iyi sağlanmalı. Markalar size reklam payı verirken sizler spor kulüpleri olarak ben markalara ve sponsorlara nasıl bir artı değer katabilirim diye çalışmalısınız. Bu payı gelecek yıl nasıl daha yukarıya taşıyabilirim diye düşünmelisiniz” diyerek, örnek olarak Türkiye Basketbol Ligi’nin 7 yılda reklam gelirlerinin yıllık 100 bin dolardan 100 milyon dolara yükselme hikayesini anlattı.