Arslan, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonunda, bakanlığının bütçesine ilişkin sunum yaptı.
Karayollarındaki politikalarında büyük projelerin tamamlanmasına öncelik verdiklerini belirten Arslan, bu alandaki politikalarını, otoyolların kamu-özel ortaklığıyla yapımına hız verilmesi, kuzey-güney koridorların büyük oranda tamamlanması, yol güvenliği için bitümlü sıcak karışımın (BSK) yaygınlaştırılması, denetimlerin arttırılması, ölümlü kazaların azaltılması, tehlikeli mal taşımacılığının uluslararası normlarda yapılması şeklinde belirlediklerini ifade etti.
Arslan, bölünmüş yolların toplam uzunluğunun yaklaşık 25 bin kilometre olduğunu belirterek, bu yollar sayesinde zaman ve akaryakıt tasarrufu dikkate alındığında, yıllık 16 milyar 552 milyon lira ekonomik fayda sağlandığını söyledi.
Yapım çalışmaları devam eden otoyol projelerine de değinen Arslan, Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu projesinin Osmangazi Köprüsü de dahil olmak üzere yaklaşık 53 kilometresinin hizmette olduğunu, bu yıl sonuna kadar Bursa"ya kadar olan kesimin ve Kemalpaşa Ayrımı-İzmir arasındaki 20 kilometrelik kesimin de hizmete açılacağını dile getirdi.
OVİT TÜNELİ"NDE "IŞIK" GÖRÜNECEK
Arslan, sunumunda şu bilgilere yer verdi:
"1915 Çanakkale Köprüsü"nün de yer aldığı "Malkara-Gelibolu-1915 Çanakkale Köprüsü ve Çanakkale Bağlantısı" kesimi için ihaleye çıktık, 26 Ocak"ta tekliflerini alacağız. 1915 Çanakkale Köprüsü, 2023 yılını simgeleyecek şekilde 2 bin 23 metre orta açıklığa sahip olacak. Cumhuriyetimizin 100. yılında açmayı hedefliyoruz. 330 kilometre uzunluğundaki Ankara-Niğde Otoyolu projesi için süreçler tamamlandı, ihalelerine çıkacağız. Menemen-Aliağa-Çandarlı Otoyolu için bugün itibarıyla ilana çıkıldı."
Avrasya Tüneli"nin 20 Aralık"ta hizmete açılacağını vurgulayan Arslan, İstanbul Boğazı"na yapılacak 3. Tünel"in günde 6,5 milyon yolcuya hizmet vereceğini ve 10 ayrı raylı sistemle entegre olacağını açıkladı.
Arslan, bugün itibarıyla 315 tünel bulunduğunu ve 2023 hedeflerinin 470 tünele ulaşmak olduğunu belirterek, "Cuma günü inşallah en büyük tünelimiz olan Ovit Tüneli"nin "ışık göründü" törenini yapacağız." dedi.
YHT"LERLE 29 MİLYON YOLCU HİZMET ALDI
Demiryolları sektörü için hedeflerini, yüksek hızlı ve hızlı tren hatlarının yaygınlaştırılması, mevcut hatların yenilenme süreçlerinin tamamlanması, hatların tamamının elektrikli ve sinyalli hale gelmesi, yerli ve milli demiryolu sanayinin geliştirilmesi, lojistik merkezlerinin yaygınlaştırılması, sektörün serbestleştirilmesi uygulamasının hayata geçirilmesi olarak özetleyen Arslan, bugün itibarıyla 12 bin 532 kilometre demiryolu ağında işletmecilik yapıldığını kaydetti.
Arslan, yüksek hızlı trenlerle (YHT) bugüne kadar 29 milyon yolcuya hizmet verildiğine belirterek, "Ankara- Eskişehir arasında demiryolu ile taşınan yolcu sayısı YHT ile yüzde 8"den yüzde 72"ye yükselmiştir. Ankara-Konya arasında ise toplam yolcunun yüzde 66"sı YHT ile taşınmaktadır." değerlendirmesinde bulundu.
"96 sette hedefimiz en az yüzde 51"ini yerli yapmak"
Yolcu taşımacılığını geliştirmek için bu yıl YHT filosuna 6 set dahil ettiklerini anımsatan Arslan, "İlave 10 set daha almak için çalışma sürecini başlattık, devamında ise 96 set almayı planlıyoruz. Bu 96 sette hedefimiz en az yüzde 51"ini yerli yapmak." ifadesini kullandı.
Arslan, asrın projesi Marmaray ile bugüne kadar yaklaşık 160 milyon insana hizmet verildiğine işaret ederek, Marmaray"ın devamındaki banliyo hatlarıyla ilgili ihale süreçlerinde talihsizlikler yaşandığını, projenin metro ve YHT hatlarıyla entegre edilmesi için çalışmalarının devam ettiğini söyledi.
Demiryollarında serbestleşme hamlesi için gerekli temel mevzuatın tamamlandığını anlatan Arslan, "Demiryollarının havacılık sektöründe olduğu gibi altyapı ve taşımacılık olarak ayırdık. Sektör serbestleşiyor. Önümüzdeki yılbaşından itibaren özel sektör de tren işletmeciliği yapabilecek. Şu an özel sektörün yaklaşık 4 bin vagonu var, onlarla hizmet veriyor." diye konuştu.
"Havacılıkta dünya ortalamasının 3 katı büyüdük"
Arslan, havacılıkta dünya ortalamasının 3 katı büyüme sağlandığına dikkati çekerek, başarılı kamu-özel işbirliği uygulamaları, yerli ve milli uçak yapımı, uzay ve havacılık teknolojilerinin yerlileştirilmesi çalışmalarının devam edeceğini ifade etti.
Dünya hava trafiği ağırlık merkezinin doğuya doğru yer değiştirdiğine işaret eden Arslan, Türkiye"nin bu anlamda merkez olması adına hedefler belirlediklerini aktardı. Arslan, İstanbul Yeni Havalimanı"nın 90 milyona hizmete edecek 1. etabını 2018"in ilk çeyreğinde açmayı hedeflediklerini söyledi.
"Amacımız, Türksat 6A"nın tamamen yerli ve milli olması"
Türkiye"nin uydu filosu ve kapsama alanlarına ilişkin de bilgiler veren Arslan, şöyle devam etti:
"Türksat 5A ve 5B"nin ihale süreçlerine devam ediyoruz. Türksat 5A"yı 2018 sonunda, 5B"yi de 2019 sonunda hizmete sokmuş olmayı hedefliyoruz. Bu konuda Inmarsat ile önemli bir anlaşma yaptık. Türksat 6A ile ilgili çalışmalarımız devam ediyor. Amacımız, Türksat 6A"yı tamamen yerli ve milli olarak yapabilmek."
Arslan, Türkiye Uzay Ajansının kuruluşuna dair Kanun Tasarısı Taslağı hazırlandığını ve Başbakanlığa sunum aşamasına getirildiğini belirterek, "İnşallah daha sonra da Meclisimizin huzuruna gelecek." dedi.