"Ulaşım'da dünyayla entegre olmak için 509 milyar TL yatırım yaptık”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, "Son 16 yılda ulaşım altyapımızı güçlendirip dünyayla entegre olmak için 509 milyar TL yatırım yaptık" diye konuştu.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, "Son 16 yılda ulaşım altyapımızı güçlendirip dünyayla entegre olmak için 509 milyar TL yatırım yaptık" diye konuştu.

Karadeniz Ekonomik İşbirliği Örgütü (KEİ) Ulaştırma Bakanları Bakü'de bir araya geldi. KEİ bölgesinde ulaştırmanın geliştirilmesi ve bölgesel entegrasyonların ele alındığı toplantıya Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, Azerbaycan Ulaştırma, Haberleşme ve Yüksek Teknolojiler Bakanı Ramin Guluzade, KEİ Genel Sekreteri Michael Christides ve diğer KEİ üye ülkeleri Bakan Yardımcısı ve Müsteşarları katıldı. "Ticaretin bağlantısallık yoluyla geliştirilmesi" başlığıyla düzenlenen toplantıda "Karadeniz çevre yolu gelişme koordinasyonu", "Deniz ulaşımının geliştirilmesi", "Eşyanın karayolu taşımacılığı kolaylaştırılması" konuları ele alındı.

Bölgenin kalkınması için ortak sorumluluk bilinci ile projelerin hayata geçilmesinin önemli olduğunu vurgulayan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, "Alt yapının geliştirilmesi ve eksik bağlantıların tamamlanması bölgemizdeki ticareti artırmak için hayati öneme haizdir. Deniz ulaşımına gelince Karadeniz Ekonomik İşbirliği ulaştırma ağlarının uluslararası koridorlar ile entegrasyonun sağlanmasındaki diğer bir önemli proje ise deniz yollarıdır. Söz konusu proje Karadeniz üzerindeki deniz taşımacılığı potansiyelinin ortaya çıkarılmasında ve bölgedeki deniz ticaretinin artırılmasında kritik önemi haizdir. Projenin son çalışma grubu toplantısı 2017 yılı Mayıs ayında ve ülkemiz başkanlığında İstanbul'daki Karadeniz Ekonomik İşbirliği Sekretaryasında gerçekleştirilmiş olmakla birlikte maalesef sadece 5 üye ülke katılmıştır. Projenin hayata geçirilmesi için daha yakın bir takım çalışmasına ve somut adımlara ihtiyaç olduğu kanaatindeyiz. Eşyanın karayolu taşımacılığı kolaylaştırılması konusuna gelince fiziki bağlantısallık önemli olmakla birlikte kesintisiz ulaştırma hizmetinin sürdürebilmesi için tek başına yeterli değildir. Bu bağlamda Karadeniz bölgesinde eşyanın kara yoluyla taşınmasının kolaylaştırılması mutabakat zaptının çok önemli olduğunu düşünüyorum. Bakanlığımız uluslararası karayolu taşımacılığı alanındaki temel politikası eşitlik rekabet koşullarında geçiş belgesiz, kotasız bir kara yolu ile uluslararası eşya taşımacılığı sisteminin sağlanmasıdır. Bu çerçevede Karadeniz Ekonomik İşbirliği bünyesindeki faaliyetlere ilişkin bakanlığımızın önceliklerini sizlerle paylaşmak istiyorum. Karadeniz Ekonomik İşbirliği Bölgesi'ndeki karayolu taşımacılığının serbestleştirilmesi amacıyla başlatılan ve büyük potansiyele sahip olan Karadeniz Ekonomik İşbirliği İzin Belgesi projesine bütün üyelerin katılımı davet ediyoruz. Karadeniz Ekonomik İşbirliği Bölgesi'ndeki karayolu taşımacılığı faaliyetlerinde üye ülkeler arasında transit serbestisinin sağlanmasına özel önem veriyoruz" dedi.

"Son 16 yılda ulaşım altyapımızı güçlendirip dünyayla entegre olmak için 509 milyar TL yatırım yaptık"

Türkiye'nin ulaşım altyapısına değinen Bakan Turhan, "Karadeniz ekonomik işbirliği bölgesinde potansiyel sürücülere yönelik vize uygulamalarının kolaylaştırılması amacıyla çok girişli vize sisteminin uygulanmasına geçilmesinin büyük ortak fayda sağlayacağına inanıyoruz. Keza karayolu ulaşımı önündeki engellerden biri olan ve değişik adlar altında alınan ücretlerin kaldırılması gerektiğini düşünüyoruz. Son olarak karayolu nakliye ve yolcu taşıma operatörlüğü alanlarındaki diploma sertifika ve bu alandaki diğer resmi belgelerin karşılıklı olarak tanınması anlaşması taslağının onaylanıp hayata geçirilebilmesi için gerekli adımların atılmasına önem veriyoruz. Bu vesileyle sizlere Karadeniz bölgesinin diğer bölgelerle bağlantılarına da hizmet eden önemli projelerimizden bahsetmek istiyorum. Biz son 16 yılda ulaşım altyapımızı güçlendirip dünyayla entegre olmak için 509 milyar TL yatırım yaptık, yaklaşık 100 milyar dolar. Bugün trafiğin yüzde seksenine hizmet veren yollar bölünmüş hale getirildi. 6 bin 100 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğumuz 26 bin 200 km'ye çıktı. Şu anda bakım onarım ve iyileştirme çalışmaları dolayısıyla İstanbul civarındaki Marmaray bağlantısı bu yıl sonunda tamamlanarak Asya ile Avrupa arasında kesintisiz demiryolu ulaşımı da sağlanmış olacak. Bakü-Tiflis-Kars demiryolu Gürcistan ve Azerbaycan'la doğrudan bir bağlantı oluşturduğu Karadeniz bölgemizin Asya ve Avrupa ulaşım ağlarını birbirine bağlamak için önemli bir koridor tesis edilmiş oldu. Karadeniz Ekonomik İşbirliği uhdesinde imzaladığımız üç mutabakat zaptının uygulanmasına yönelik süregelen işbirliğimizi güçlendirmemiz gerektiğini tekrar vurgulamak istiyorum. Karadeniz Ekonomik İşbirliği Bölgesi'ndeki ulaşımı ve ticareti kolaylaştıracak fiziki ve fiziki olmayan tüm engelleri azaltacak gelişimleri harekete geçirmemiz gerektiğine yürekten inanıyorum. Benzer şekilde ilgili uluslararası toplantılara Karadeniz Ekonomik İşbirliğinin katılımı ile projeleriniz hakkındaki farkındalığı artırmamız gerektiğini düşünüyorum. Bu konuda büyük çaba gösteren sayın genel çekimlerimizi de kutluyorum" diye konuştu.

Gündem Haberleri