Diyanet İşleri Başkanlığı’nın kapatılan Alo Fetva hattı, e-Devlet’e taşındı.Vatandaşlar dini sorularını, Diyanet İşleri Başkanlığı’na artık e-Devlet üzerinden soracak. www.turkiye.gov.tr adresine yeni eklenen “Dini Soru Sor” bölümünü tıklayan vatandaşlar, en fazla 2 bin karakterle sorularını yöneltebilecek. İnternet sitesi üzerinden soru yönelten vatandaşlar; eğitim durumu, cep telefonu numarası, e-posta adresi gibi bilgi hanelerini zorunlu olarak dolduracak.
CUMHURBAŞKANI İLAHİYATÇILARI UYARMIŞTI
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan bazı ilahiyatçıların toplumu ayrıştıran değerlendirmelerine karşı Diyanet’i göreve çağırmış; Diyanet’ten sorumlu Başbakan Yardımcısı Bekir Bozdağ, il müftüleri ve ilahiyat fakülteleriyle bir araya gelerek, dini açıdan sahih bilginin iletişim kanallarından halka ulaşması için yapılması gerekenleri görüşmüştü. Toplantıların ardından, telefonla arayanlara fetva verilmesi döneminin kapandığını belirten Bozdağ, soruların yazılı olarak yanıtlanacağını açıklamıştı.
PEKİ NASIL KULLANIRIM, NELER SORABİLİRİM?
Bu gelişmeler sonrası, Alo Fetva hattı e-Devlet’e taşındı. Yeni eklenen “Dini Soru Sor” hizmeti, Diyanet İşleri Başkanlığı işbirliği ile e-Devlet altyapısı üzerinden sunuluyor. “Dini Soru Sor” bölümüne tıklayanların karşısına, “Bu hizmeti kullanarak T.C. Diyanet İşleri Başkanlığı Din İşleri Yüksek Kurulu Başkanlığı’na sormuş olduğunuz tüm soruları listeleyebilir, dilerseniz ‘Yeni Soru Sor’ düğmesine basarak yeni bir dini soru sorabilirsiniz” ifadesi çıkıyor.
E-DEVLETTEN NASIL DİNİ SORU SORARIM?
Sayfadaki “Yeni Soru Sor” bölümüne tıklayanlar, “Kişi ve kurumları hedef alan, üçüncü şahısları ilgilendiren ve dini içerikli olmayan sorular cevaplandırılmayacaktır. Lütfen sorunuzu anlaşılır ve öz olarak belirtiniz. Soru metni her soru için 2 bin harf ile sınırlandırılmıştır” uyarısıyla karşılaşıyor.
Daha sonra vatandaşlardan dini soru formunu doldurmaları isteniyor. Formda, ilköğretimden doktoraya kadar sıralanan eğitim durumundan birinin seçilmesi isteniyor. Cep telefonu ve elektronik posta adresinin verilmesinin zorunlu olduğu formda; adak ve yemin, ahlak, aile hayatı, inanç, hurafeler, dinler, dua ve zikir, hac, umre, Hz. Peygamber, kadınlara özel, Kuran-ı Kerim, kurban, mezhepler, miras ve vasiyet, namaz, oruç, sosyal hayat, taharet, tasavvuf, ticari hayat, tıp ve sağlık, vakıf, yiyecek ve içecekler, zekât ve sadaka gibi ana konulardan birisinin seçilmesi talep ediliyor. Daha sonra 2 bin karakterle sınırlandırılmış dini sorunun yöneltilmesi isteniyor.
E-DEVLET ŞİFRESİ NASIL ALINIR? E-DEVLET ŞİFRESİ İLE SİSTEME NASIL GİRİLİR?
E-Devlet sistemine giriş için www.turkiye.gov.tr internet sitesine girilmelidir. İnternet sitesi üzerinde birden fazla giriş seçeneği yer alır. Bunlar; e-İmza, E-Devlet şifresi, internet bankacılığı, mobil bankacılık ve T.C. kimlik numarası ile giriş seçenekleridir. E-Devlet şifresi ile giriş yapabilmek için, E-Devlet şifresi sahibi olunmalıdır. Hali hazırda E-Devlet şifresi yoksa, en yakın PTT şubesine gidilerek şifre temin edilebilir.
E-Devlet şifresi, 2 Türk Lirası karşılığında kapalı zarf içerisinde verilir. E-Devlet şifresi, kişisel bilgilere erişim imkanı sağladığı ve şifreyi alan kişi adına işlem yapılabildiği için önemlidir. Bu nedenler şifrenin başka kişilerle paylaşılmaması gerekir. E-Devlet şifresi alındıktan sonra, www.turkiye.gov.tr internet sitesine girilir. Şifre ile birlikte T.C. kimlik numarası ilgili yerlere yazılarak sisteme giriş yapılır.
Sisteme giriş yapıldıktan sonra, ekranın sol tarafında yer alan menü üzerinde ‘’e-Hizmetler’’, ‘’Kamu Kurumları’’ ve ‘’Belediyeler’’ butonları kullanılarak istenilen kurum üzerinden işlem gerçekleştirilebilir. Her kuruma ait olan hizmetler, kendi bölümü altındaki menüde yer alır.
E-DEVLET ŞİFRESİ UNUTULURSA NE YAPILMALIDIR?
E-Devlet şifresinin unutulması halinde yine sistem üzerinden gerekli işlemler yapılarak yeni şifre oluşturulabilir. Bunun için, daha önce sisteme giriş yapıldığında cep telefonu numarasının sisteme kayıt edilmiş olması gereklidir. Sistemde cep telefonu numarası kayıtlı değilse, şifre unutulması halinde işlem yapılamaz. Bu durumda PTT şubesine gidilerek yeni E-Devlet şifresi talebinde bulunulması gereklidir.
Şifresini herhangi bir nedenden dolayı değiştirmek isteyen kullanıcılar da sistem üzerinden şifrelerini değiştirebilirler. Sisteme giriş yapıldıktan sonra ‘’Benim Sayfam’’ bağlantısına girilir. Açılan menüden ‘’Şifre ve Güvenlik’’ bağlantısına tıklanarak istenilen şifre oluşturulabilir.