Yapım süreci bittiği zaman dünyanın en büyüğü olacak

Çalışmalarının uzun süredir tüm hızıyla devam ettiği 1915 Çanakkale Köprüsü'nün 318'er metre olacak. Ayaklarının yüksekliği ise daha şimdiden 143 metreye ulaşmış durumda, Tahmni olarak 18 Mart 2022'de açılması planlanan proje ise, tamamlandığı zaman dünyanın en büyük orta açıklıklı köprüsü olarak tarihe geçecek.

Ülke olarak birçok gelişmeye öncü olmaya devam ediyoruz. Bunlardan en sonuncusu ise, 2022'de açılacak olan, 1915 Çanakkale Köprüsü. Her iki ayağının inşasının yarısına yaklaşılmış durumda, Gelibolu ilçesinin Sütlüce ve Lapseki Şekerkaya mevkileri arasında konumlanan bu köprü için deniz içi ve su üstü çalışmaları aralıksız sürmekte.

DÜNYA ÜZERİNDE BİR İLK OLACAK

Yeni açılışını yapacak olan ve dünyanın en büyük sayılı köprülerinden biri olarak tasarlanan 1915 Çanakkale Köprüsü, Sütlüce ve Şekerkaya şantiyelerinde, 318'er metre olacak köprünün iki ayağının 15. blokları yerleştirerek 143 metre yüksekliğe ulaştı.

İlk ayak aralığı Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşunun 100'üncü yılıyla anlamdırılarak 2023 metre olacak 1915 Çanakkale Köprüsü, tasarımındaki inceliklerle de dünyada bir ilk olacak. Köprünün kule bağlantıları ve unsurları Türk bayrağının renkleri olan kırmızı ve beyaza bürünecek. Her iki yakada kulelerin üst kısmı ise Seyit Onbaşı'nın Çanakkale Savaşları'nda namluya sürdüğü top mermisini temsil edecek şekilde tasarlanacak.

18 MART 2022'DE AÇILMASI PLANLANIYOR

770'er metre yan açıklıklar, 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleriyle, Çanakkale Boğazı'nın ilk asma köprüsünün toplam uzunluğunun 4 bin 608 metre olması planlanıyor. '2x3" şeritle hizmet verecek köprünün 45,06 metre genişlik ve 3,5 metre yükseklikte inşa edilecek tabliyenin her iki tarafında bakım onarım amacıyla yürüme yolları bulunacak.

Köprü için 2 yaklaşım viyadüğü, 4 betonarme viyadük, 10 alt geçit köprüsü, 33 üst geçit köprüsü, 6 köprü, 43 alt geçit, 115 menfez, 12 kavşak, 4 otoyol hizmet tesisi, 2 bakım işletme merkezi, 6 ücret toplama istasyonu inşa edilecek.

Projede, Karayolları Genel Müdürlüğü'ne bağlı 100 personelin yanı sıra müşavir teşkilatında 103, yüklenici bünyesinde 568'i mühendis yaklaşık 3 bin 500 kişi çalışıyor. 165 iş makinesinin kullanıldığı projede 68'i köprü, 20'si yol yapımında olmak üzere 88 alt yüklenici, 24 saat vardiya usulüyle görev yapıyor. 1915 Çanakkale Köprüsü'nün 18 Mart 2022'de hizmete açılması planlanıyor.

Gündem Haberleri