ÖTV düzenlemesiyle, vergisiz fiyatı 40 bin TL (anahtar teslimi 68 bin TL) altındakilerin fiyatı değişmedi. 1.6 CC’de en yüksek artış 12 bin 390 TL. 2 CC üzerinde en düşük artış 26 bin 550 TL.
2 ELDE DE FİYAT YÜKSELECEK
2. elde de fiyat yükselecek. Sektör, yeni sistemle hem satışların olumsuz etkileneceğini hem de lüksten orta segmente geçiş yaşanacağını düşünüyor.
DONANIM SEVİYESİNİ ÖTV BELİRLEYECEK
Yeni dönemde araçtaki donanım seviyesini müşteri değil, ÖTV oranı belirleyecek.
Resmi büyütmek için üzerine tıklayın(Liste, Habertürk"ten Yiğitcan Yıldız"ın haberinden alınmıştır)
VERGİLENDİRMEYE FİYAT KATEGORİLERİ DE DAHİL OLUNCA..
Değişen ÖTV oranları çok az sayıda modelde fiyatlara yansımadı. Vergilendirmeye motor hacimleriyle birlikte fiyat kategorileri de dahil olunca ÖTV dilimleri fiyat artışlarıyla birlikte değişebilir hale geldi.
40 BİN LİRA ALTINDA OLAN OTOMOBİL ÇOK AZ
Vergisiz fiyatı 40 bin TL’nin (anahtar teslim 68 bin TL) altında olan otomobillerin ÖTV oranı herhangi bir değişikliğe uğramadı ve bu gruba giren otomobillerin fiyatlarında da bir artış söz konusu olmadı. Fakat ülkemizde perakende müşterisine satılan araçlar içinde vergisiz fiyatı 40 bin TL’nin altında olan model sayısı çok az. Bu otomobilleri ağırlıklı olarak filo müşterileri satın alıyor.
ÖTV FİYATLARI ATTIRDI
Durum böyle olunca yeni ÖTV düzenlemesi pazarın büyük oranına artış olarak yansıdı ve otomobil fiyatlarını yukarı çekti.
OTOMOBİLLER ÇIPLAK KALABİLİR
ÖTV’deki düzenlemeyle birlikte bazı modellerin donanımları yükseldikçe fiyatı bir üst vergi sınırına girdiği için aynı modelde farklı vergilendirmeler oluşmuştu.
Örneğin, son zamanlarda çok satan bir SUV olan Hyundai Tucson’un alt donanım paketi ile üst donanım paketi arasındaki fiyat farkı, aynı modelin faklı donanımları arasında ÖTV farkı oluşturdu.
Bu durumun önüne geçebilmek için önümüzdeki dönemlerde otomobiller çıplak yani donanımsız olarak satışa sunulabilir. Böylece talep edilmesi durumunda, otomobillere üretim sonrası eklenebilecek donanımlar satıştan sonra servislerd emonte edilerek otomobillerin bir alt vergi diliminde kalması sağlanabilir.
BENZİNLİ VE MANUEL YENİDEN GÖZDE
Bazı modellerde manuel ile otomatik versiyon arasındaki fiyat farkı yüzünden manuel vitesli bir otomobil düşük vergi diliminde kalırken aynı otomobilin otomatik şanzımanlı versiyonu üst vergi dilimine çıktı. Aradaki mevcut fiyat farklarına bir de ÖTV farkı eklenince, manuel vitesli araçlar zorunlu seçenek haline geldi.
Aynı durum benzinli ve dizel için de geçerli.
Benzinli bir model düşük fiyatı nedeniyle alt vergi diliminde kalırken, aynı modelin dizel versiyonu ise üst vergi dilimine çıktı.
Bu yeni durum dizel ve benzinli versiyonlar arasındaki fiyat farkını daha da artıracağından, daha ucuz olan benzinlilerin de yeni düzendeki şansı arttı.