Milli Eğitim Bakanlığı rehberlik hizmetinin verilerini açıkladı. Okullarda yüz yüze eğitime ara verildiği günden itibaren eğitim kurumları ile rehberlik ve araştırma merkezlerinde görevli rehberlik öğretmenleri tarafından grup ve bireysel olarak verilen rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri, gün gün e-Rehberlik sistemine işlendi. Sınıf, okul, ilçe, il ve Türkiye genelinde rehberlik ile ilgili çalışmalara anında ulaşmanın mümkün olduğu e-Rehberlik sisteminden alınan bazı verilere göre; koruyucu önleyici kapsamdaki grup çalışmalarında stresle baş etme, sağlıklı yaşam, psikososyal destek programı ilk sıralarda yer aldı.
Eğitsel rehberlik hizmetlerinde en fazla çalışılan konular zaman yönetimi ve motivasyon olurken, mesleki rehberlikte meslek tanıtımı, meslek seçerken dikkat edilmesi gereken hususlar ön sıralarda yer aldı. Öğrenciler bireysel olarak en çok uyum, motivasyon ve hedef belirleme konularında yardım talep etti. Öğrencilerin yanı sıra velilere de verilen rehberlik hizmetlerinde öne çıkan konular sağlıklı yaşam ve psikososyal destek oldu. Velilerin bireysel olarak en çok akademik konularda yardım talep ettiği görüldü.
TOPLAM 16 MİLYOM 312 BİN 807 KİŞİYE REHBERLİK HİZMETİ VERİLDİ
Uzaktan eğitimin başladığı 23 Mart tarihinden 31 Mayıs 2020'ye kadar okul rehberlik ve psikolojik danışma servisleri ile rehberlik ve araştırma merkezleri tarafından 9 milyon 623 bin 325 öğrenci ve 6 milyon 689 bin 482 veli olmak üzere toplam 16 milyon 312 bin 807 kişiye rehberlik hizmeti verildiğini paylaşan Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk şunları söyledi: "Öğrencilerimizi akademik alanda uzaktan eğitim yöntemleri ile desteklemeye devam ederken bu zorlu süreçte hem öğrencilerimiz hem de velilerimizin yanında olmak için psikososyal destek faaliyetlerine büyük önem verdik. Sık aralıklarla ihtiyaç duyulan alanlarda kılavuzlar, kitapçıklar, rehberler yayımladık. Ayrıca 81 ilde "Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Bilgilendirme Hattı" çağrı merkezi kurarak öğrenci ve velilerimizin sorularına anında yanıt vermeye gayret ettik.
Rehberlik faaliyetlerimiz öğrencilerimizin akademik, sosyal, duygusal ve kariyer gelişimlerinin bir bütün olarak desteklenmesi amacıyla yoğun bir şekilde devam ediyor. Tüm dünyanın önemli bir sınavdan geçtiği bu süreçte 18 milyon öğrencimiz ve milyonlarca velimizden hiç kopmadan, onların büyük bir bölümüne ulaşarak yolumuza devam ettiğimiz için mutluluk duyuyorum. Bu süreci koordine eden Bakan Yardımcım Mahmut Özer'e, Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürü Mehmet Nezir Gül ve çalışma arkadaşlarına, özel eğitim ve rehberlik öğretmenlerimize çok teşekkür ediyorum."