Testleri Türkiye'de gerçekleşmişti! Mercedes eActros 600 üretime elektrikli TIR'ın seri üretimine başlandı
Yayınlanma:
25 Kasım 2024 14:13
yol testlerinin Mercedes-Benz Türk Ar-Ge ekipleri tarafından Türkiye'de gerçekleştirilen Mercedes eActros 600 üretime elektrikli TIR'ın seri üretimine başlandı.
1 20
Mercedes, geçtiğimiz yıl ekim ayı ortasında eActros 600 elektrikli tırını tanıtmıştı. Dikkat çeken kamyon resmen seri üretime geçti.
2 20
eActros 600, geleneksel Actros’lar ile aynı dayanıklılığa sahip olacak şekilde tasarlandı.
3 20
eActros 600, yüksek hızlı şarj altyapısına sahip uygun lokasyonlarda 30 dakika içerisinde yüzde 20’den yüzde 80’e şarj edilebiliyor.
4 20
Taşıdığı elektrik motoruyla beraber sürekli olarak 536 beygir, maksimumda ise anlık olarak 805 beygir güç sunabildiği aktarılan eActros 600, yüksek hızlı şarj altyapısına sahip uygun lokasyonlarda 30 dakika içerisinde yüzde 20’den yüzde 80’e şarj edilebiliyor.
5 20
Mercedes şimdi bunu bir adım öteye taşıyarak tahrik ünitesinin içerisine fren sistemini entegre etti.
6 20
Şirket, bu yenilikle aracın ömrü boyunca frenlere bakım yapılmasına gerek duyulmayacağını ve başka birçok avantaja sahip olduğunu belirtiyor.
7 20
Elektrikli geleceğe büyük önem veren Mercedes-Benz, müşterilerinin uzun mesafeli yolculuklarının yaklaşık yüzde 60’ının 500 km’den daha kısa olduğunu dikkat çekiyor.
8 20
eActros 600, yaklaşık 22 ton yük taşıma kapasitesine sahip ve toplam 621 kWh kapasiteli lityum demir fosfat bataryalarıyla 500 km kadar menzil sunuyor.
9 20
Yeni eActros 600'ün tasarımı, markanın ürün gamındaki diğer çekicilerden oldukça farklı. Bu da onun aslında teknoloji olarak da farklı bir noktada olduğunu gösteriyor.
10 20
%100 elektrikli bir araç olması nedeniyle aerodinamik unsurlara özen gösterilmiş. Gövdenin alt kısmı düz
11 20
Ön bölümün 80 mm kadar uzatılması da mühendislerin daha aerodinamik bir gövde oluşturmasına yardımcı olmuş.
12 20
Bu sayede, eActros 600'ün şu an seri üretimdeki herhangi bir Actros kabininden yüzde 9 oranında daha düşük bir hava sürtünme katsayısına sahip olduğu belirtiliyor.
13 20
Lityum-demir-fosfat kimyasına sahip tam 621 kWsa'lik devasa bir batarya paketine sahip olan Mercedes-Benz eActros 600, 22 ton civarında yük kapasitesine sahip.
14 20
Söz konusu batarya paketi, elektrikli çekiciye 500 km'ye kadar sürüş menzili sağlıyor ki Mercedes, müşterilerinin yüzde 60'ının yaptığı uzun yolculukların bu mesafeden kısa olduğunun altını çiziyor. Sonuç olarak da yükleme ve boşaltma noktalarında şarj altyapısı olduğu müddetçe müşterilerin menzil konusunda endişe etmemeleri gerektiği belirtiliyor.
15 20
Elbette eActros 600'ü sadece başlangıç ve bitiş noktalarında değil, yolda sürücülerin yasal olarak dinlenmesi gereken mola sürelerinde de şarj etmek mümkün. Mercedes, bu sayede daha uzun mesafe kat etmesi gereken sürücülerin günde 1000 kilometreden fazla yolculuk yapabileceğini ifade ediyor.
16 20
Elektrikli çekicinin bataryaları, yeni 800V elektrik mimarisine ve iki entegre motora sahip e-aksa güç veriyor. Bu motorlar toplamda 400 kW (536 hp) sürekli güç üretebilirken bu değer maksimum 805 beygire kadar çıkabiliyor.
17 20
Mercedes, yeni eActros 600'ün satın alma bedelinin dizel muadillerine göre iki veya iki buçuk kat daha fazla olmasına rağmen 5 yıllık veya 600 bin kilometrelik ortalama kullanım süresinin ardından kullanıcı için daha kârlı bir seçenek olacağının altını çiziyor.
18 20
19 20
20 20