Tuzla Belediye Başkanı Şadi Yazıcı'dan Google'daki 'Eski İBB Başkanı' ibaresi açıklaması: "İmamoğlu ajansının bir algı operasyonu"
Tuzla Belediye Başkanı Şadi Yazıcı, Google aramalarında Ekrem İmamoğlu'nun unvanının önünde çıkan 'Eski' ibaresi ile ilgili "“Yine kendi basın ve ilgili ajansının bir algı operasyonu olduğuna inanıyorum. Böyle bir hatayı Google yapmaz. Şimdi 2022 yılı sonunda 'Google'da en çok aranan kim veya ne?' diye arandığında 'Ekrem İmamoğlu' önde çıkacak" ifadelerini kulladı.
Tuzla Belediye Başkanı Şadi Yazıcı, Google’da Ekrem İmamoğlu'nun "Eski Belediye Başkanı" olarak görünmesinin algı operasyonu olduğunu iddia ederek, "Google'ın arkasındaki algoritmanın verileri aldığı yerleri kullanarak, kendileri tarafından yapılan bir oyun, bir proje olduğunu düşünüyorum. Yoksa, kimsenin böyle bir şey yapmak gibi düşüncesi olmaz. Ama kendileri bu algı operasyonunu çok iyi yapıyorlar. Bir PR çalışması tamamen." ifadelerini kullandı.
"İMAMOĞLU AJASININ ALGI OPERASYONU"
Tuzla Belediye Başkanı Şadi Yazıcı, katıldığı bir televizyon programında Ekrem İmamoğlu'nun unvanının Google'da "Eski" olarak geçmesi ile ilgili, “Bu bir hata değil. Algı operasyonu.” yorumunu yaptı. Başkan Yazıcı, şöyle devam etti:
“Yine kendi basın ve ilgili ajansının bir algı operasyonu olduğuna inanıyorum. Böyle bir hatayı Google yapmaz. Şimdi 2022 yılı sonunda 'Google'da en çok aranan kim veya ne?' diye arandığında 'Ekrem İmamoğlu' önde çıkacak. Çünkü 'Eski' ibaresi nedeniyle, milyonlarca kişi arama yaptı. Bu İ. '2022 yılı sonunda en çok aranan isim Ekrem İmamoğlu' demek için. Son bir depar attılar. Yani Google'ın özellikle de yapay zekadaki algoritması bu aramalara bakar. Eski, yeni değil, Ekrem İmamoğlu aramasına bakar. 'Türkiye’de gündem İmamoğlu. En çok aranan Ekrem İmamoğlu' manşetleri şimdiden görebilirsiniz. Ne olmaz diye son bir gayret yapalım dediler. Google'ın arkasındaki algoritmanın verileri aldığı yerleri kullanarak, kendileri tarafından yapılan bir oyun, bir proje olduğunu düşünüyorum. Yoksa, kimsenin böyle bir şey yapmak gibi düşüncesi olmaz. Ama kendileri bu algı operasyonunu çok iyi yapıyorlar. Bir PR çalışması tamamen. Ondan öteye bir şey değil. Bir algı operasyonunun güzel bir reklam çalışması oldu. İş becermek ve iş bitirmek açısından İstanbul’a çok şey yapılmadı ama muhteşem hesaplamalarla algı operasyonları yapıyorlar.”