TBMM Teknoloji Bağımlılığıyla Mücadele Komisyonu'nda sektörün ekonomik boyutunu şöyle anlattı:
"Bu iş artık ekonomik noktaya geldi. Oyun karakterini satarak ya da oradaki 'item'larını satarak para kazandığını, bir kısım öğrencimizin bunu meslek kapısi haline getirdiğini gördük. Bu da oyunu oynama motivasyonu anlamında bir yerde duruyor. 'Avatar'ları geliştiriyorlar bir hesapla. 150 seviye yaptı, çok acayip kılıçları, muhteşem kalkanları var. Sonra bu hesabını, mail'i ve şifresini başka birine 100 bin liraya satıyor. Tayland'da ve Çin'de tamzamanlı online oyun karakter geliştiricisi olanlar var, bu bir meslek. Deli gibi oyun oynuyorlar ve aylar sonra geliştirdikleri bu karakterleri özellikle Arap coğrafyasında zengin şeyhlerin çocuklarına direkt satıyorlar. Mesela karşımızda 74 bin Euro değer biçilmiş bir online hesap var. Bir başka oyuna 30 bin TL değer biçilmiş, bir başka oyuna 22 bin TL değer biçilmiş. Bunlar bizim Türk dünyasındaki sitelerde karşımıza çıkan durumlar.