Çağrı Merkezi Müşteri Temsilcisi (Banka) mesleği ne iş yapar, nasıl olunur, meslek kodu ve tanımı nedir?
Çağrı Merkezi Müşteri Temsilcisi (Banka)mesleğinin tanımı, ne iş yaptığı ve nasıl olunduğu ile Çağrı Merkezi Müşteri Temsilcisi (Banka)meslek kodu nedir ve iş imkanları hakkında bilgilere haberimizden ulaşabilirsiniz.
Meslek Bilgileri
Meslek Kodu : 4222.04
Meslek Adı : Çağrı Merkezi Müşteri Temsilcisi (Banka)
Grup Bilgileri
Meslek Ana Grubu : Büro Hizmetlerinde Çalışan Elemanlar
Meslek Alt Ana Grubu : Müşteri Hizmetlerinde Çalışan Elemanlar
Meslek Grubu : Müşteri Danışma Elemanları
Meslek Birim Grubu : İletişim Merkezi Danışma Elemanları
Gereken Minimum Eğitim Düzeyi : Ortaöğretim (Lise ve Dengi)
Meslek Detay Bilgileri
Meslek Tanımı :
Müşterilerinin çağrılarını alıp,zorunlu konuşma standartlarına uyarak,zamanı da etkin kullanarak, müşterilerin sorularını cevaplayan ve gerekli tüm bankacılık ve kredi kartı işlem taleplerini yerine getiren kişidir.
Görev ve İşlem Basamakları :
Çağrı Merkezi Müşteri Temsilcisi (Banka); İşletmenin genel çalışma prensipleri doğrultusunda, araç, gereç ve ekipmanları etkin bir şekilde kullanarak, işçi sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma düzenlemelerine ve mesleğin verimlilik ve kalite gereklerine uygun olarak:
ACD telefon sisteminden gelen çağrıyı almak,
Müşterinin istek ve sorununu tespit ettikten sonra gerekli yönlendirmeyi yapmak,
Müşterinin kimliğinden emin olmak için gerekli güvenlik sorularını sormak,
Çalıştığı kurum ve kuruluşlarına ait çağrı merkezine gelen taleplerini yerine getirmek,
Cevap verirken zorunlu konuşma standartlarına uymak,
Müşteriye karşı sabır ve hoşgörülü olmak,
Tüm görüşmeler, sisteme giriş-çıkışlar, mola saatleri, kaç çağrı aldığı, ne kadar süre telefonda görüştüğü sistemsel olarak kayıt altına alındığından ,zamanı etkin ve verimli kullanmak,
Yaptığı işle ilgili çok fazla bilgi sahibi olması gerektiğinden, çalıştığı sektördeki gelişmeleri takip etmek, vb. görev ve işlemleri yerine getirir.
Çağrı Merkezi Müşteri Temsilcisi (Banka)Meslek Kodu Nedir?
SGK her farklı meslek için ayrı meslek kodu uygulamaktadır. Örneğin: Seramik Çamur Eleme İşçisimesleği için “8181.59” kod olarak kullanılır iken Cağ Kebap Ustasımesleği için “5120.20” kod olarak kullanılmaktadır. Ülkemizde standart bir veri tabanı oluşturma ve SGK prim kayıplarının önüne geçilmesi gibi nedenlerle meslek kodu belirtme zorunluluğunu bulunmaktadır.
ISCO-08 Mesleklerin Uluslararası Standart Sınıflandırması göre;
Çağrı Merkezi Müşteri Temsilcisi (Banka)Meslek Kodu “4222.04” olarak belirlenmiştir.