Çağrı Merkezi Müşteri Temsilcisi mesleği ne iş yapar, nasıl olunur, meslek kodu ve tanımı nedir?

Çağrı Merkezi Müşteri Temsilcisi mesleğinin tanımı, ne iş yaptığı ve nasıl olunduğu ile Çağrı Merkezi Müşteri Temsilcisi meslek kodu nedir ve iş imkanları hakkında bilgilere haberimizden ulaşabilirsiniz.

Çağrı Merkezi Müşteri Temsilcisi mesleği ne iş yapar, nasıl olunur, meslek kodu ve tanımı nedir?

Meslek Bilgileri

Meslek Kodu : 4222.02

Meslek Adı : Çağrı Merkezi Müşteri Temsilcisi

Grup Bilgileri

Meslek Ana Grubu : Büro Hizmetlerinde Çalışan Elemanlar

Meslek Alt Ana Grubu : Müşteri Hizmetlerinde Çalışan Elemanlar

Meslek Grubu : Müşteri Danışma Elemanları

Meslek Birim Grubu : İletişim Merkezi Danışma Elemanları

Gereken Minimum Eğitim Düzeyi : Ortaöğretim (Lise ve Dengi)

Meslek Detay Bilgileri

bolge-iskur1-004.jpg

Meslek Tanımı :

İSG, çevre koruma, kalite kural ve yöntemleri çerçevesinde; çalışma öncesi hazırlık yapan, çağrı cevaplayan, çağrı sonrası arka ofis işlemlerini yapan, iş organizasyonu yapan, çağrı merkezi bilgisayar uygulamalarını kullanan ve mesleki gelişim faaliyetlerini yürüten, müşterilerin bilgi, işlem, satış, şikâyet, öneri vb. içerikli çağrılarını müşteri memnuniyeti, kalite hedefleri ve iş talimatları doğrultusunda gerçekleştiren kişidir.

Görev ve İşlem Basamakları :

Çağrı Merkezi Müşteri Temsilcisi; İşletmenin genel çalışma prensipleri doğrultusunda, araç, gereç ve ekipmanları etkin bir şekilde kullanarak, işçi sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma düzenlemelerine ve mesleğin verimlilik ve kalite gereklerine uygun olarak:

İş sağlığı ve güvenliğine ilişkin faaliyetleri yürütmek,
İş yeri kalite ve çevre politikalarını uygulamak,
Çalışma öncesi hazırlık yapmak,
Telefon ile gelen çağrıları cevaplamak
Telefon ile giden çağrı araması yapmak
Telefon dışı diğer hizmet kanallarından gelen çağrıları cevaplamak (faks, sms, eposta, anlık mesaj programı, sosyal medya)
Çağrı sonrası arka ofis işlemlerini yapmak,
İlk temasta sonuçlanmayan çağrıların işlemlerini tamamlamak
Evrak işlemlerini gerçekleştirmek
Rapor hazırlamak,
Takım hedeflerinin gerçekleşmesine katkı sağlamak
Çağrı merkezi bilgisayar uygulamalarını kullanmak
Mesleki gelişim faaliyetlerinin yürütmek
vb. görev ve işlemleri yerine getirir.

Çağrı Merkezi Müşteri Temsilcisi Meslek Kodu Nedir?

SGK her farklı meslek için ayrı meslek kodu uygulamaktadır. Örneğin: Separatör İşçisimesleği için “8131.20” kod olarak kullanılır iken Ayurveda Uygulayıcısımesleği için “2230.02” kod olarak kullanılmaktadır. Ülkemizde standart bir veri tabanı oluşturma ve SGK prim kayıplarının önüne geçilmesi gibi nedenlerle meslek kodu belirtme zorunluluğunu bulunmaktadır.

ISCO-08 Mesleklerin Uluslararası Standart Sınıflandırması göre;

Çağrı Merkezi Müşteri Temsilcisi Meslek Kodu “4222.02” olarak belirlenmiştir.

İŞKUR Meslek Kodlarının sıralı tam listesi için tıklayın

Etiketler :
0
0
0
0
0
0
0
👍
👎
😍
😥
😱
😂
😡