İletişim Tasarımı Uzmanı mesleği ne iş yapar, nasıl olunur, meslek kodu ve tanımı nedir?

İletişim Tasarımı Uzmanı mesleğinin tanımı, ne iş yaptığı ve nasıl olunduğu ile İletişim Tasarımı Uzmanı meslek kodu nedir ve iş imkanları hakkında bilgilere haberimizden ulaşabilirsiniz.

İletişim Tasarımı Uzmanı mesleği ne iş yapar, nasıl olunur, meslek kodu ve tanımı nedir?

Meslek Bilgileri

Meslek Kodu : 2166.14

Meslek Adı : İletişim Tasarımı Uzmanı

Grup Bilgileri

M. Ana Grubu : Profesyonel Meslek Mensupları

M. Alt Ana Grubu : Bilim Ve Mühendislik Alanlarındaki Profesyonel Meslek Mensupları

M. Grubu : Mimarlar, Planlamacılar, Harita Mühendisleri Ve Tasarımcılar

M. Birim Grubu : Grafik Ve Multimedya Tasarımcıları

Gereken Minimum Eğitim Düzeyi : Lisans

Meslek Detay Bilgileri

Meslek Tanımı Nedir?

Kurum ve kuruluşların politikaları doğrultusunda, teknoloji kullanımını tasarım becerisiyle birleştirerek etkili mesaj hazırlayan ve bu mesajı sunan kişidir.

Görev ve İşlem Basamakları :

İletişim Tasarımı Uzmanı, işletmenin genel çalışma prensipleri doğrultusunda, araç, gereç ve ekipmanları etkin bir şekilde kullanarak, işçi sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma düzenlemelerine ve mesleğin verimlilik ve kalite gereklerine uygun olarak:

iskur2-032.jpeg

İş yerinde plan, program ve iş organizasyonu yapmak,
İşçi sağlığı mevzuatına uymak ve iş güvenliği önlemlerini almak,
Tanıtım için etkileyici tanıtım malzemelerinin tasarımlarını hazırlamak (Gazete, ilan, afiş, radyo-tv spotları).
Tanıtıcı haber bültenleri, broşürleri, raporlari hazırlamak.
Yapılacak etkinlikleri kitle iletişim araçları ile halka duyurmak.
Basın toplantıları, sergileri, konferanslari hazırlamak.
Konusuyla ilgili yazıları basında izler, kupürleştirir ve yazılara cevaplar hazırlamak.
Halkla ilişkiler konusunda eğitim verilmesi için program hazırlamak.
Yöneticilerin konuşma metinlerini ve yazışmalarını hazırlamak.
Kitaplar, dergiler, afişler, grafikler, broşürler ve benzeri reklam araçlarında kullanılmak üzere çizim tasarıları yapar veya bunların yapılmasını sağlamak.
Yürütülen tanıtım veya reklam kampanyaları ve maliyetleri hakkında müşterileri bilgilendirmek.
Mal veya hizmetin içeriğine uygun olarak; toplantı, konferans, tören, kutlama ve kokteyllerin düzenini sağlamak.
Kurum adına sanat etkinlikleri düzenlemek.
Kamuoyundaki imajın belirlenmesi amacıyla anketler düzenlenmesini sağlamak.
Yapılacak faaliyetler için bütçe hazırlar, faaliyetlerde kullanlacak malzeme miktarını ve elemanların sayısını ve niteliğini belirlemek.
Kalite Yönetim Sistemi kurallarına uygun çalışmak
Mesleki alandaki gelişmeleri takip etmek ve uygulamak, vb. görev ve işlemleri yerine getirir.

İletişim Tasarımı Uzmanı Meslek Kodu Nedir?

SGK her farklı meslek için ayrı meslek kodu uygulamaktadır. Örneğin: Hastane Yönetimi Ve Organizasyonu /Sağlık Kurumları İşletmeciliği Meslek Elemanımesleği için “1342.02” kod olarak kullanılır iken Hukuk İlmi Öğretim Üyesimesleği için “2311.04” kod olarak kullanılmaktadır. Ülkemizde standart bir veri tabanı oluşturma ve SGK prim kayıplarının önüne geçilmesi gibi nedenlerle meslek kodu belirtme zorunluluğunu bulunmaktadır.

ISCO-08 Mesleklerin Uluslararası Standart Sınıflandırması göre;

İletişim Tasarımı Uzmanı Meslek Kodu “2166.14” olarak belirlenmiştir.

İŞKUR Meslek Kodlarının sıralı tam listesi için tıklayın

Etiketler :
0
0
0
0
0
0
0
👍
👎
😍
😥
😱
😂
😡