KOBİ’lerin İK yönetimi dijitale taşınıyor
Akbank'ın KOBİ'leri dijitalleştirmek ve iş verimliliklerini artırmak üzere, Kolay İK ile yaptığı işbirliğiyle işletmeler İK (İnsan Kaynakları) süreçlerini...
Akbank'ın KOBİ'leri dijitalleştirmek ve iş verimliliklerini artırmak üzere, Kolay İK ile yaptığı işbirliğiyle işletmeler İK (İnsan Kaynakları) süreçlerini dijitale taşırken maaş ödemelerini de aynı uygulamadan gerçekleştirebilecek.
Akbank, KOBİ'lerin hayatlarını kolaylaştırmak için Kolay İK ile yaptığı işbirliğiyle işletmeler insan kaynakları süreçlerini dijitale taşırken maaş ödemelerini de aynı uygulamadan gerçekleştirebilecek. Akbank KOBİ Bankacılığı Genel Müdür Yardımcısı Bülent Oğuz'a göre bu kapsamda KOBİ'ler bordro, izin, eğitim, harcama, zimmet, özlük bilgileri gibi birçok konuda şirket çalışanlarına dair süreçlerini rahatça ve güvenli bir şekilde yönetebilecekler. İhtiyaç duydukları her an çalışanlarına dair öğrenmek istedikleri bilgilere bilgisayar, akıllı telefon ya da tabletlerinden ulaşabilecekler.
Akbank KOBİ Bankacılığı Genel Müdür Yardımcısı Bülent Oğuz Kolay İK ile yapılan Akbank Direkt entegrasyonu sayesinde KOBİ'lerin Akbank hesaplarından yaptıkları maaş ödemelerini bu uygulama üzerinden ilk 1 ay ücretsiz gerçekleştirebileceklerini belirtti. Oğuz, bu süre sonunda devam etmek isteyen firmaların Kolay İK'dan 6 ay daha ücretsiz yararlanabileceklerini dile getirerek, "KOBİ'lerimizin finansal ihtiyaçlarının yanı sıra finansal olmayan ihtiyaçlarına da cevap vermeye gayret sarf ediyoruz. Gelişen teknolojiyle birlikte müşterilerimizin işlerini kolaylaştıracak, verimliliklerini artıracak uygulamaların her geçen gün önem kazandığını görüyoruz. Biz de, iş ortaklarımızla KOBİ'lerin dijital dönüşümlerinde yanlarında olmayı istiyoruz. KOBİ'lerimize farklı alanlarda çözümler sunarak, işlerine katkıda bulunmayı hedefliyoruz. Bordro yönetimi, toplu maaş ödemeleri, yıllık izin/çalışan hakları yönetimi, masraf-nakit avans yönetimi ve performans yönetimi gibi pek çok İK süreçlerinde KOBİ'lerin hayatını kolaylaştırmak üzere Kolay İK ile Akbank olarak bir işbirliği gerçekleştirdik. Mevcut durumda küçük işletmeler bu işlerini daha geleneksel ve manuel yöntemlerle yapıyor ve bilgilerini excelde tutuyor. Bulut tabanlı, kullanıcı dostu bu tip uygulamalar hayatlarında olmadığı için hata payları yüksek oluyor. Bu gerçekten hareketle özellikle küçük işletmelerin herhangi bir yatırım yapmadan kullanabileceği bir İK programı arayışımızda Kolay İK ile tanıştık. Müşterilerimizin Akbank hesaplarından yaptıkları maaş ödemelerini bu uygulama üzerinden gerçekleştirebilmeleri için Kolay İK ile bir entegrasyon yaptık. İK süreçlerinin tek çatı altında yönetilmesine imkan sağlayan bu uygulama ile müşterilerimiz verimliliklerini artıracak ve daha az yanlışla işlerini tamamlayabilecekler" diye konuştu.
"100 çalışanda aylık 150 saatlik tasarruf sağlıyor"
"Kurulduğumuz günden bu yana önceliğimiz, Türkiye'deki şirketlerin güçlenmesine ve dijitalleşmesine yardımcı olmak oldu" diyen Kolay İK Kurucu Ortağı Çağlar Yalı ise, şöyle konuştu: "Akbank ile yapacağımız yeni işbirliği ile de Türkiye'de faaliyet gösteren şirketlerin çalışanlara yaptığı ödemelerin hızlı ve verimli şekilde tamamlanmasını sağlıyoruz. Şirketlerde her 100 çalışanda insan kaynakları ve personel yönetimi süreçleri için ayda 200 saat toplam zaman harcanıyor ve yılda ortalama 40 hata yapılıyor. Kolay İK, insan kaynakları ve personel yönetimine ayrılan zamanı yüzde 25'e kadar düşürerek 100 çalışanda aylık 150 saatlik tasarruf sağlıyor. Bu tasarruflardan birisi de İK veya muhasebe ekipleri, maaş ödeme süreçlerinde yarım günden bir güne kadar zaman harcamak zorunda kalmıyorlar. Firmalar, Kolay İK platformunda yer alan uygulama ile çalışanlarının maaşlarını tek bir tıklama ile ödeyebilecek ve Kolay İK'nın diğer ayrıcalıklarından yararlanabilecek. Bu uygulamadan faydalanmak isteyen KOBİ'ler kobilerdijitale.com adresinden başvurabilecekler. Böylece sadece maaş ödemeleri için değil, tüm insan kaynakları ve personel yönetimi süreçlerini verimli hale getirerek firmalarına katma değer sağlayabilecekler".
Kaynak: İHA