Otomotiv Servis Danışmanı Mesleği Nedir, Nasıl Olunur?

Otomotiv Servis Danışmanı Mesleğinin maaşları, tanımı, ne iş yaptığı, nasıl olunduğu, meslek kodu nedir ve iş imkanları hakkında bilgilere ulaşabilirsiniz.

Otomotiv Servis Danışmanı Mesleği Nedir, Nasıl Olunur?

Meslek Bilgileri

  

Meslek Kodu : 4229.06

 
  

Meslek Adı : Otomotiv Servis Danışmanı

 
  
  

Grup Bilgileri

  

M. Ana Grubu : Büro Hizmetlerinde Çalışan Elemanlar

 
  

M. Alt Ana Grubu : Müşteri Hizmetlerinde Çalışan Elemanlar

 
  

M. Grubu : Müşteri Danışma Elemanları

 
  

M. Birim Grubu : Başka Yerde Sınıflandırılmamış Müşteri Danışma Elemanları

 
  

Gereken Minimum Eğitim Düzeyi : İlköğretim

 
  
  

Meslek Detay Bilgileri

  

Meslek Tanımı nedir?

 

Servise gelen araçların kabulünün yapılması, onarım takibinin gerçekleştirilmesi ve müşterinin bilgilendirilmesi gibi işlemleri yürüten kişidir.

 
  

Görev ve İşlem Basamakları :

 

Otomotiv Servis Danışmanı;işletmenin genel çalışma prensipleri doğrultusunda, araç, gereç ve ekipmanları etkin bir şekilde kullanarak, işçi sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma düzenlemelerine ve mesleğin verimlilik ve kalite gerekliliklerine uygun olarak:

  1. Müşteri ve servise en uygun gün ve saat belirlenerek randevu vermek,
  2. Gerektiğinde aracın alınıp ve istenilen yere teslim etmek,
  3. Servise gelen müşterileri güler yüzle karşılayarak aracın servise kabulünü yapmak,
  4. Araç şikâyetleri vb. bilgiler alınarak servis kabul formunu hazırlamak,
  5. Yapılacak işlemler hakkında müşteriyi bilgilendirmek,
  6. Müşteri şikâyetleri dışında çıkabilecek onarımlar için öncesinde müşteriyi bilgilendirmek,
  7. Müşteriyi bekleme salonuna almak,
  8. Araç şikâyetleri hakkında onarımı yapacak ilgili kişiyi bilgilendirmek, gerektiğinde yapılacak farklı işlemler için bilgi sahibi olmak ve müşteriyi bilgilendirmek,
  9. Onarımı tamamlanan araçları kontrol etmek, temizliğini yaptırmak,
  10. Onarımla ilgili faturanın hazırlanmasını sağlamak ve müşteriyi muhasebe birimine davet etmek,
  11. Müşterinin servis hizmetleri hakkındaki düşüncelerini ve onarımla ilgili şikayetlerini almak,
  12. Bilgisayar kayıtlarına göre araç bakım zamanı vb. bilgilere göre müşteriye hatırlatmak, vb. görev ve işlemleri yerine getirir.

6
0
0
0
0
0
0
👍
👎
😍
😥
😱
😂
😡