Satış Müdürü Mesleği Nedir, Nasıl Olunur?
Satış Müdürü Mesleğinin maaşları, tanımı, ne iş yaptığı, nasıl olunduğu, meslek kodu nedir ve iş imkanları hakkında bilgilere ulaşabilirsiniz.
Mesleğin Bilgileri | |
| |
Meslek Kodu : 1221.05 | |
| |
Meslek Adı : Satış Müdürü | |
| |
| |
Grup Bilgileri | |
| |
M. Ana Grubu : Yöneticiler | |
| |
M. Alt Ana Grubu : Ticari Ve İdari Müdürler | |
| |
Meslek Grubu : Satış, Pazarlama Ve İş Geliştirme İle İlgili Müdürler | |
| |
M. Birim Grubu : Satış Ve Pazarlama Müdürleri | |
| |
Gereken Minimum Eğitim Düzeyi : Lisans | |
| |
| |
Meslek Detay Bilgileri | |
| |
Meslek Tanımı nedir? | |
-Bir endüstriyel işletmenin veya diğer organizasyonun satış çalışmalarını planlayan, organize eden, denetleyen ve satış politikasının oluşturulması çalışmalarına katılan kişidir. | |
| |
Görev ve İşlem Basamakları : |
Satış Müdürü; işletmenin genel çalışma prensipleri doğrultusunda, araç, gereç ve ekipmanları etkin bir şekilde kullanarak, işçi sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma düzenlemelerine ve mesleğin verimlilik ve kalite gereklerine uygun olarak:
a) Endüstriyel işletme veya diğer organizasyon yöneticilerince belirlenen amaç ve politikalara uygun olarak pazar potansiyelini tespit etmek ve pazar talebine uygun yıllık pazarlama planları hazırlamak,
b) Satış tahminleri ve piyasa araştırmaları yaparak, ıskonto ve dağıtım işlemleri, personel ve satış bütçelerini belirlemek,
c) Fiyat tespiti yapmak için birimlere fiyat anketörlerini göndermek, organizasyonu yapmak, fiyatların tablolara dökülmesini nezaret etmek, çıkan sorunları çözmek, hatalı bilgi derlemeye karşı önlemler almak, anketleri kontrol etmek ve toplanan bilgileri ilgililere iletmek,
d) Iskonto hadlerini belirlemek,
e) Ruhsatlı ürünlerin fiyat beyannameleri ile ilgili işlemleri gerçekleştirmek, ürünlerin tanıtım faaliyetlerini yaptırmak, reklam ajansının tüm faaliyetlerini izlemek ve denetlemek,
f) Satış metotları, teşvikler, özel kampanyalar ve personel eğitimini içeren satış programlarını organize etmek,
g) Ürünlerin dağıtım ve satışını izlemek, piyasadaki değişmelere göre pazarlama planında yapılması gereken değişiklikleri ilgililere önermek,
h) Satış denetçileriyle satışa sunulan ürüne karşı müşterilerin tutumunu görüşmek,
i) Tüketici şikayetlerini incelemek ve satış faaliyetlerini ilgilendiren sorunlarda karar vermek, gerekli önlemleri almak, satış çalışmaları hakkında ilgililere bilgi vermek,
j) İthal veya ihraç edilecek malların mevzuata uygunluğunu araştırarak, gerekli işlemleri tamamlatmak,
k) Gerektiğinde büyük satış kontratlarını görüşebilmek, satış faaliyetleri ile ilgili piyasa araştırmalarını kontrol ve organize edip planlayabilir,
l) Reklam ve benzer ajanslarla kuruluşun satışlarını tanıtmasının sunuş ve hazırlıklarını yapması konusunda görü