Tüketici Hizmetleri Elemanı mesleği ne iş yapar, nasıl olunur, meslek kodu ve tanımı nedir?
Tüketici Hizmetleri Elemanı mesleğinin tanımı, ne iş yaptığı ve nasıl olunduğu ile Tüketici Hizmetleri Elemanı meslek kodu nedir ve iş imkanları hakkında bilgilere haberimizden ulaşabilirsiniz.
Mesleğin Bilgileri
Meslek Kodu : 5242.15
Meslek Adı : Tüketici Hizmetleri Elemanı
Grup Bilgileri
M. Ana Grubu : Hizmet Ve Satış Elemanları
M. Alt Ana Grubu : Satışlar İle İlgili Elemanları
M. Grubu : Diğer Satış Elemanları
M. Birim Grubu : Satış Tanıtım Elemanları
Gereken Minimum Eğitim Düzeyi : Ortaöğretim (Lise ve Dengi)
Meslek Tanımı Nedir?
Meslek Tanımı :
Mesleği ile ilgili gelişmeleri takip eden, tüketici grubunun özelliğine ve tüketici haklarına göre hizmet veren, reyon temizleyen ve düzenleyen, mal ve hizmetlerin tedarikini sağlayan, müşterilerin ürün iade, şikayet, özel sipariş, taşıma ve teslimat, dosyalama ve arşivleme işlemlerini yürüten, ürünleri özelliklerine göre paketleyen veya ambalajlayan, satış belgelerini düzenleyen, tüketicisorunları hakem heyetlerine gelen şikayet işlemlerini takip ederek müşteri memnuniyeti sağlama yeterliklerine sahip nitelikli kişidir .
Görev ve İşlem Basamakları :
Tüketici Hizmetleri Elemanı; işletmenin genel çalışma prensipleri doğrultusunda, araç, gereç ve ekipmanları etkin bir şekilde kullanarak, işçi sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma düzenlemelerine ve mesleğin verimlilik ve kalite gereklerine uygun olarak:
a) Reyon temizliği yapar ve ürünleri reyonlara yerleştirmek,
b) Ürünün görsel sunumunu planlamak,
c) Ürünlerin raf ömürlerini kontrol etmek,
d) Ürünlerin fiş veya etiketlenmesini yapmak,
e) Satışı yapılacak mal/hizmet hakkında bilgi verir, tüketicinin karar vermesine yardımcı olmak,
f) Mal ya da hizmet hakkında bilgi ve tüketicinin sorularına cevap vermek,
g) Fiyat ve ödeme koşulları hakkında bilgi vermek,
h) Ödeme işlemlerini ve satış işlemlerini gerçekleştirmek,
i) Siparişlerin verilmesi işlerini yapmak,
j) Satılan malı teslim etmek,
k) Teslim edilmeyen malın teslim tarihi hakkında bilgi vermek,
l) Paketleme işini yapmak,
m) Teslim ve montaj işlerini takip etmek,
n) Tüketiciler tarafından yapılan şikayetleri değerlendirir, çözüm yolları aramak,
o) Satılan malların dökümünü yapmak,
p) Günlük satış bedellerini hesaplamak ve satış fişlerini mal çıkış defterine kaydetmek, mutabakat tutanağı ile karşılaştırmak, muhasebeye bildirmek,
q) Garanti kapsamındaki ürünlerin bakım onarım ihtiyaçları ile ilgili tüketici isteklerini değerlendirir, gerekli yönlendirmeyi yapmak,
r) Garanti kapsamı dışındaki ürünlerin bakım onarım ihtiyaçları ile ilgili tüketici isteklerini değerlendirir, gerekli yönlendirmeyi yapmak,
s) Stok ve ihtiyaçları belirlemek,
t) Müşteri memnuniyetinin saptanması için çalışma yapmak,
u) İş sağlığı ve güvenliğine ilişkin faaliyetleri uygulamak,
v) Kalite Yönetim Sistemi kurallarına uygun çalışmak,
w) Mesleki gelişim faaliyetlerinde bulunmak, vb. görev ve işlemleri yerine getirir.
Tüketici Hizmetleri Elemanı Meslek Kodu Nedir?
SGK her farklı meslek için ayrı meslek kodu uygulamaktadır. Örneğin: Kalem Silgi Takma Makinesi Operatörü mesleği için “8172.28” kod olarak kullanılır iken Astsubay Üstçavuş (Sahil Güvenlik) mesleği için “0210.33” kod olarak kullanılmaktadır. Ülkemizde standart bir veri tabanı oluşturma ve SGK prim kayıplarının önüne geçilmesi gibi nedenlerle meslek kodu belirtme zorunluluğunu bulunmaktadır.
ISCO-08 Mesleklerin Uluslararası Standart Sınıflandırması göre;
Tüketici Hizmetleri Elemanı Meslek Kodu “5242.15” olarak belirlenmiştir.