e-İhracat ve Hedef 2023
E-ihracat ya da e-ticaret kavramları çok yeni kavramlar değil elbette, ancak dünya çapında şirketlerin bu alandaki büyümesi ve elde edilen gelirler göz önüne alındığında 2023 hedefleri içerisinde bu kavramların önemi daha net olarak ortaya çıkıyor.
2018 yılının ilk çeyreğinde amazon.com satışları 51 milyar dolar iken bu dönemde duyurduğu net kâr 1,6 milyar dolar, kabaca bir hesap ile yıllık 200 milyar dolarlık ciro ve 6,5 milyar dolarlık net kar anlamında geliyor bu değerler. Bu kadar büyük satış ve net kâr değerlerine sahip bu şirketin piyasa değeri ise 800 milyar dolar değerine yaklaşmış durumda.
Amazon, Alibaba gibi şirketler bölgesel e-ticaret kavramını e-ihracat kavramıyla küresel ticaret yapısına dönüştürmeyi başarmış ve bu noktada dünya piyasasında söz sahibi ve hatırı sayılır mali değerlere ulaşmış şirketlerdir. Ülkemizde e-ticaret kavramı aslında aktif bir biçimde faaliyet göstermekte ancak bu ticaret ülke içerisinde de ülke sınırlarını aşma noktasında da pek de başarılı sayılmaz. Türkiye e-ihracat kavramını kendisini bekleyen pazarlara ulaştırma noktasında bir atılım ile gerçekleştirebilecek ürün yelpazesine, kalitesine sahip bir ülke aslında. Ortadoğu, Afrika, Orta Asya bu noktada kullanılabilecek ve Türk markalarını dünya markaları haline getirebilecek büyük pazarlar.
Ülkemizin ihracat değerleri giderek artmaya devam etmekte öyle ki yıl sonuna kadar planlanan ve tahmin edilen ihracat tutarı 170 milyar dolar ile yeni bir rekor kırmaya hazırlanmakta. Hedef 2023 yılında 500 milyar dolarlık ihracat rakamına ulaşmak. Bu rakamlara ulaşmak elbette kolay olmayacaktır ancak inanmak ve azmetmek bu yoldaki en büyük itici güç olacaktır.
Ülkemiz yakın tarihte ASKON ( Anadolu Aslanları İşadamları Derneği ) ve E-İhracat Platformu tarafından düzenlenen Avrupa’nın en büyük e-ihracat konferansına ev sahipliği yaptı. Bu konferans ile 2023 hedeflerindeki ihracat rakamlarına ulaşılması noktasında e-ihracatın gelişmesi sürecindeki yol haritasının belirlenmesi dışında e-ihracatın önündeki sorunlar ve çözüm yolları konuları ele alındı. Önemli sorunlar başlığı altında ödeme yöntemleri, güvenlik altyapısı ve lojistik konuları ele alınırken devlet kontrollü bir ödeme yöntemi, sigortalı ürün ve kargo şirketleri için de tüm bu güvenlik altyapısının kurularak gönderici ve alıcıyı koruyucu tedbirler konularına vurgu yapıldı.
E-ihracat seferberliği kapsamında atılan teşvik adımlarına ve desteklere bakarsak ihracatçılara e-ihracat konusunda daha etkin bir kullanım için gerekli niteliklere sahip personel, eğitim, tercüme, stoklama ve teslimat konularında da destek verilecek. Uluslararası destek ofisleri kurulacak, bu ofisler sayesinde firmalara pazarlama, ürün envanter yönetimi, dil, satış öncesi ve sonrası hizmetler ile e-ihracata dikkat edilecek hususlar konusunda bilgi sağlanacak. Oluşturulacak bir web sitesi ile ihracat yapılan pazarlardaki yasal düzenlemeler, ödeme yöntemleri, lojistik firmalar gibi konularda bilgi akışı sağlanacak.
Hedef 2023 hedef 500 milyar dolar ihracat.
Yeni yazımızda görüşmek dileğiyle.
www.mahirdogan.kim
[email protected]
instagram.com/dogan.mahir.23