TOGG ve Yerli Otomobil Hayalimiz
İçten yanmalı motorla çalışan ilk arabayı üreten, Alman Karl Friedrich Benz’dir. 1886 yılında patentini almış ve 1895-1896 yıllarında 25 adet üretmiştir.
Biz ise bu tarihten 66 yıl sonra, 1961 yılında ancak araba üretebildik. Fakat seri üretime geçemedik. Şimdi, Almanlardan 128 yıl sonra ilk arabamız TOGG’u ürettik. Bu kadar sene başkalarının ürettiğini biz kullandık. Bütün emeklerimizi başka ülkelerin ekonomisine destek olarak gönderdik. Gelişmiş dediğimiz ülkeler; Batı Avrupa ve Kuzey Amerika bilerek ve isteyerek Türkiye’yi geri bıraktılar. Sanayi ve teknoloji yatırımlarımızı sabote ettiler. İçeride sürekli sorunlar üreterek, bizi içe kapattılar.
Yerli ve milli otomobil üretmek için uzun yıllardır büyük bir arzumuz ve hayalimiz vardı. Başkanlık sisteminin de motivasyonu ve etkin liderlik ile iha, siha ve milli savunma alanında muazzam gelişmeler kaydediliyor. Buna paralel olarak otomobil sektörü ve otomotiv sanayisinde de büyük atılım yapıyoruz.
Türkiye’de ilk otomobil 1961 yılında o zaman başarılı bir mühendis olan Erbakan hocanın girişimleri ve içinde bulunduğu bir mühendisler grubu tarafından üretilmişti, fakat ismi “Devrim Otomobili” olan bu araca, psikolojik ve medyatik sabotaj yapıldı. Hatta akaryatık az konularak, yarı yolda kalması sağlandı.
Daha geçtiğimiz günlerde; yerli uçak motorunun ilk çalışmasında da benzer sabotaj yapılmıştır. Ancak bunu TEI Genel Müdürü Prof. Mahmut Akşit farketmiş ve önlemiştir. Yani halen yerli ve milli ne varsa engel olmaya çalışan bir mekanizma her yerde farklı şekillerde yuvalanmış, pusuya yatmış, beklemediğimiz yerde ve anda karşımıza çıkmaktadır. Amaçları Türkiye’nin teknolojik sıçramasını önleyerek ülkemizi teknolojik, katma değeri yüksek ürünler ve sanayi ürünleri bakımından dışa bağımlı halde bırakmak. Bu kısır döngüyü kırmak için, her birerlerimiz kullandığımız tüm ürünlerin yerli olmasına azami gayret göstermeliyiz.
Milli savunma sanayisi ve otomotiv sanayisi, diğer alanlardaki teknolojik gelişmelerin de motor gücü sayılır. Yani bu alanlardaki gelişmeler diğer alanları da peşinden sürükleyerek geliştirir.
Bugün Türkiye’de, kullanılan otomobillerin %100’ü yabancı marka araçlardır. Dünya da her yıl yaklaşık 75 milyon araç üretilmektedir. Bugüne kadar bu büyük pazarda yerli bir tane bile markamız yoktu. 128 yıldır bu böyle devam etti. Her şey hayalle başlar. Sonunda asırlık rüyamız olan yerli otomobil gerçeğe dönüştü. Şimdiye kadar birçokları bu projeyi küçümsediler. Ancak, 14 Mart 2023 tarihi İtibariyle satışa çıkan TOGG, yüzünün akıyla üretim sürecini tamamladı. Satışa sunuldu. Rekor sayıda talep alıyor. Bu durum milletimizin yerli otomobile olan isteğini ve desteğini göstermektedir.
Başka yerli marka otomobillerin de bundan sonra daha kolay üretilebileceğini düşünüyorum.En zoru ilk olanı yapmaktır.
Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan; “babayiğit arıyorum’ dedi, TOGG için cesaret ve destek verdi. Sonunda başarıldı. Emeği geçenlere çok teşekkürler..